Lotus anuncia su LMP2 y GT2
Lotus anuncia su LMP2 y GT2
Le Mans: Importantes proyectos de Lotus en resistencia
Lotus Motorsport ha informado este Martes de sus ambiciosos proyectos deportivos a corto y medio plazo y que deberían devolver al otrora exitoso constructor británico, ahora propiedad de Proton, a la primera línea del automovilismo.
Gracias, entre otros factores, a su principal responsable deportivo, el italiano Claudio Berro, Lotus ha dado a conocer de importantes programas deportivos tanto en competiciones de resistencia como de monoplazas. En resistencia Lotus tiene previsto desarrollar un nuevo LMP2 cerrado, que diseñado por Paolo Catone debería estar listo para rodar por primera vez en pista a finales de 2011 y que debutaría en las 24 horas de Le Mans de 2012. Al mismo tiempo un nuevo GT2, también acorde a la nueva normativa del Automobile Club de l'Ouest, es la apuesta de Lotus en lo referente a los coches de producción. En principio Lotus homologaría su Evora - ahora ya existente en especificaciones GT4- para GT2 y GT3 además de seguir construyendo el actual GT4 visto este pasado fin de semana en el Campeonato de España de GT, el certamen de GT Sport, y pilotado por Gianni Giudici.
Sin duda alguna dos iniciativas realmente atractivas pero que no serán las únicas, puesto que desarrollarán importantes labores de ingeniería apoyando a KV Racing en la Indycar y ART en GP2 y GP3, en lo referente a competiciones de monoplazas.
Christian Traginer para SportMotores.es
Lotus Motorsport ha informado este Martes de sus ambiciosos proyectos deportivos a corto y medio plazo y que deberían devolver al otrora exitoso constructor británico, ahora propiedad de Proton, a la primera línea del automovilismo.
Gracias, entre otros factores, a su principal responsable deportivo, el italiano Claudio Berro, Lotus ha dado a conocer de importantes programas deportivos tanto en competiciones de resistencia como de monoplazas. En resistencia Lotus tiene previsto desarrollar un nuevo LMP2 cerrado, que diseñado por Paolo Catone debería estar listo para rodar por primera vez en pista a finales de 2011 y que debutaría en las 24 horas de Le Mans de 2012. Al mismo tiempo un nuevo GT2, también acorde a la nueva normativa del Automobile Club de l'Ouest, es la apuesta de Lotus en lo referente a los coches de producción. En principio Lotus homologaría su Evora - ahora ya existente en especificaciones GT4- para GT2 y GT3 además de seguir construyendo el actual GT4 visto este pasado fin de semana en el Campeonato de España de GT, el certamen de GT Sport, y pilotado por Gianni Giudici.
Sin duda alguna dos iniciativas realmente atractivas pero que no serán las únicas, puesto que desarrollarán importantes labores de ingeniería apoyando a KV Racing en la Indycar y ART en GP2 y GP3, en lo referente a competiciones de monoplazas.
Christian Traginer para SportMotores.es
Re: Lotus anuncia su LMP2 y GT2
Por cierto Paolo Catone quien sería el diseñador del LMP2, fue el que diseño los Peugeot 908 HDPI de LMP1...
Re: Lotus anuncia su LMP2 y GT2
Otros Renders del LMP2




Re: Lotus anuncia su LMP2 y GT2
[youtube]mnQL7H0uMrk[/youtube]
NUEVO LOTUS EVORA ENDURO - GT
Lotus ha mostrado su nuevo T124 Evora en su variante GT el cual es una evolucion de su actual T124 GT4 y que ademas servirá de base para construir el Lotus GT2/GTE que participará este año en el ILMC (el encargado de ponerlo en pista sera el equipo Jet Alliance que ha pasado a ser el equipo de fabrica de Lotus). Esta diseñado por Nicola Scimeca en conjunto con Lotus Motorsport y trae un motor Toyota 2GR-FE V6 de 4 litros desarrollado por Cosworth que produce unos 440bhp, poder que es transmitido a sus ruedas traseras por medio de su caja secuencial Xtrac 426 de 6 velocidades.
Ademas de la ILMC y las 24 Horas de Le Mans, Lotus Motorsport tiene intenciones de participar este año en otras carreras tipo endurance europeas inciando con las 24 Horas de Nurburgring, las 24 Horas de Spa y por ultimo en las 24 Horas de Silverstone por el mes de octubre. Eso si tienen planeado venir el proximo año al continente americano a correr las 24 Horas de Daytona, esto gracias a que los actuales reglamentos que unicamente permiten chasises tubulares basados en el Riley MK XXIV pasarán a la historia y ahora le darán paso al formato FIA GT3, aparte de Daytona tambien se sumaran a la lista de participantes en las 24 Horas de Dubai.
Comunicado Oficial de Lotus:
Ademas de la ILMC y las 24 Horas de Le Mans, Lotus Motorsport tiene intenciones de participar este año en otras carreras tipo endurance europeas inciando con las 24 Horas de Nurburgring, las 24 Horas de Spa y por ultimo en las 24 Horas de Silverstone por el mes de octubre. Eso si tienen planeado venir el proximo año al continente americano a correr las 24 Horas de Daytona, esto gracias a que los actuales reglamentos que unicamente permiten chasises tubulares basados en el Riley MK XXIV pasarán a la historia y ahora le darán paso al formato FIA GT3, aparte de Daytona tambien se sumaran a la lista de participantes en las 24 Horas de Dubai.
Comunicado Oficial de Lotus:
Evora Enduro - GT Concept
The Evora Enduro GT concept car is an evolved version of the podium placing Evora GT4 Endurance. The Enduro has been developed by Lotus Motorsport under the expert eye of Lead Designer Nicola Scimeca
The Enduro will be the base point from which the GT2/GTE homologated cars for FIA (Federation Internationale de l'Automobile) and ACO (l'Automobile Club de l'Ouest) endurance racing will be built.
Lotus Motorsport intend to contend the following endurance events this year:
23 – 26 June 2011 Nürburgring ADAC 24 Hour Race (GER)
28 – 31 July 2011 Spa 24 Hour Race (BEL)
8 & 9 October 2011 Silverstone 24 Hour Race (GB)
The 24 hour races in Dubai and Daytona are on the list for 2012.
The Evora Enduro can be bought by private individuals and adapted for racing.
The Evora Enduro can be bought by private individuals and adapted for racing.
Powertrain Specification
Engine
Cosworth tuned mid-mounted, transverse 4-litre DOHC V6 VVT-i 2GR-FE normally aspirated with dry sump , CNC billet Alloy Engine mounts, Motorsport optimized bushes
Engine Management
Cosworth SQ6 ECU
Gearbox
XTRAC 426. Sequential 6-speed, driving rear wheels, transverse layout dog engagement, reverse and neutral engagement, external oil cooler reverse cut directly onto the primary shaft. Bespoke Alloy cast bell housing
Gear Shift
Mechanical gear shift (rose jointed, direct shaft change) (optional paddle shift, pneumatic system)
Clutch
Twin plate sintered clutch
Exhaust System
Competition exhaust manifold, competition silencer. Thermal coated
Exhaust Noise
110 dB (A) at 3800 rpm (FIA)*
Induction System
Performance air filter, carbon plenum and trumpets
Performance
Max Power 440 bhp @ 7000 rpm*
Max Torque 460 Nm @ 5500 rpm*
Max Engine Revs Revs 7200 rpm*
Fuel Rating 98 RON
Engine Position Transverse mid-mounted
Unladen Vehicle Mass 1160 kg*
* Subject to development testing.
Vehicle Specification
Chassis
Modular lightweight bonded aluminium structure
Suspension Front/Rear
Forged aluminium double wishbone suspension, 4 way Ohlins TTX36 dampers, coaxial coil springs, Uni ball wishbone joint, increased camber adjustable anti roll bars. Centre lock hubs, wheel nut safety retainer
Braking System
Twin master cylinder pedal box, cable bias control
Brakes Front
Alcon 6 piston callipers, two piece aluminium belled discs, with
25mm race pads
Brakes Rear
Alcon 4 piston callipers, two piece aluminium belled discs, with
25mm race pads
Wheels
Forged Alloy; Front – 18 x 8.5J Rear – 18 x 10J
Tyres
Front - 24/64-18; Rear - 27/65-18
Fuel System
FIA FT3 approved with internal high pressure pump, regulator and filter
Fuel Tank / Capacity
120 litres nominal
Fuel Tank / Filler
ATL ‘dry break’ quick fill
Engine Cooling
Twin core High Ambient Radiator aluminium end tank radiator, Laminova heat exchanger*
AIR JACKS
4 point system 2 front 2 rear
Exterior Specification
Body Panel
Full Aero front splitter, diffuser and rear wing, GRP wheel arch liners, Front and rear brake cooling
Windows
Polycarbonate side windows with slider screen Polycarbonate
Front Screen
Polycarbonate
Roof
Light weight GRP (optional Carbon Fibre)
Doors
Light weight GRP
Colour
White standard (other colours are a cost option)
Further Options
HANS Compliant Passenger Seat Kit (includes 4 point harness, roll cage padding and foot rest)
HANS Compliant Carbon Passenger Seat Kit (includes 4 point harness, roll cage padding and foot rest)
Interior Specification
Steering
Rack and pinion, power assisted, quick release steering wheel with PAS cooling
Instruments/Controls
Cosworth Omega dash, gear indicator, fire extinguisher and electrical cut out. PI D3 Dash with dynamic sensor kit
Seat
FIA approved competition seat on fixed mounting frame – HANS compatible (optional Non FIA slider)
Driver’s Seat Belt
FIA approved 6 point competition harness– HANS compatible
Door mirrors
Electric adjustment
© Lotus Cars

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: NUEVO LOTUS EVORA ENDURO - GT
mae motor Toyota 4.0... será el del FJ Cruiser o algo así
o abrieron los cilindros del motor de Camry que usan para los otros Lotus?
Por otro lado yo había leído que lo que daba eran 395 HP y no 440, pero en esa página no mencionaban que fuera manoseado por Cosworth... ya me quedé picado.
Por otro lado yo había leído que lo que daba eran 395 HP y no 440, pero en esa página no mencionaban que fuera manoseado por Cosworth... ya me quedé picado.
BUCK FERNIE
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- escholl
- 8 cilindros

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- Registrado: 24 Sep 2005 13:51
- Ubicación: Con el sacho en la espalda!!!!
Re: NUEVO LOTUS EVORA ENDURO - GT
Ahorita aparece por aca.............
Re: Lotus anuncia su LMP2 y GT2
Lotus Evora GT2 shakendown:




Re: Lotus anuncia su LMP2 y GT2
L.O.V.E.L.Y.!!!!

El verdadero piloto es aquel cuyo sentido de auto preservación desaparece en la pista...
Re: Lotus anuncia su LMP2 y GT2
Lotus covers over 1000km of testing

The car that will take Lotus back to the Le Mans 24 Hours has completed more than 1,000km of testing ahead of its public debut at Sunday's Le Mans Test Day.
The new Evora developed for the GTE class (formerly GT2) was given a shakedown at Lotus's Hethel test track 10 days ago. It continued racking up the miles at Snetterton last week and again at Hethel early this week.
Lotus Motorsport boss Claudio Berro said: "The car has completed more than 1,000km (620 miles) without any major problems. We are happy so far."
Lotus test and development driver James Rossiter, who has undertaken the bulk of the testing with the GTE class Evora so far, said: "We were running until about 10pm last night and everything is going well. The good thing is that the car seems to be reliable."
The first Evora will be present at the Le Mans Test Day with the Austrian Jetalliance team, which is representing Lotus in the Intercontinental Le Mans Cup this season.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/90882

The car that will take Lotus back to the Le Mans 24 Hours has completed more than 1,000km of testing ahead of its public debut at Sunday's Le Mans Test Day.
The new Evora developed for the GTE class (formerly GT2) was given a shakedown at Lotus's Hethel test track 10 days ago. It continued racking up the miles at Snetterton last week and again at Hethel early this week.
Lotus Motorsport boss Claudio Berro said: "The car has completed more than 1,000km (620 miles) without any major problems. We are happy so far."
Lotus test and development driver James Rossiter, who has undertaken the bulk of the testing with the GTE class Evora so far, said: "We were running until about 10pm last night and everything is going well. The good thing is that the car seems to be reliable."
The first Evora will be present at the Le Mans Test Day with the Austrian Jetalliance team, which is representing Lotus in the Intercontinental Le Mans Cup this season.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/90882
- EL_SHERIFFE_PTY
- 6 cilindros turbo

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Re: Lotus anuncia su LMP2 y GT2
precioso se ve.....ese lotus...!!!!!
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(507) Panama Peace & Love
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Re: Lotus anuncia su LMP2 y GT2
Lotus returns to Le Mans

The make first raced at Le Mans in 1955. The Lotus 9 of Ron Fockhart and the firm’s founder Colin Chapman led before being disqualified on Lap 99.
The make has raced at Le Mans 14 times but never won. Of the 41 cars that have started the French classic, 16 have finished. The last time was in 1997 with a GT1 Elise.
This year, the ACO’s selection committee has invited two Lotus Evora GTEs. The car was designed by Nicola Scimeca and Lotus Motorsport, and is based on the T124 GT4 (aluminium chassis, Coworth/Toyota 440hp V6, six-speed sequential Xtrac gearbox).
The Lotus Evora GTE was unveiled at the Geneva Motor Show and has already run at Snetterton and at the Lotus track at Hethel. It is reported to have covered 1,000km without any major problems. Two cars have been entered by the Austrian team for Le Mans and for the forthcoming rounds of the ILMC.

The make first raced at Le Mans in 1955. The Lotus 9 of Ron Fockhart and the firm’s founder Colin Chapman led before being disqualified on Lap 99.
The make has raced at Le Mans 14 times but never won. Of the 41 cars that have started the French classic, 16 have finished. The last time was in 1997 with a GT1 Elise.
This year, the ACO’s selection committee has invited two Lotus Evora GTEs. The car was designed by Nicola Scimeca and Lotus Motorsport, and is based on the T124 GT4 (aluminium chassis, Coworth/Toyota 440hp V6, six-speed sequential Xtrac gearbox).
The Lotus Evora GTE was unveiled at the Geneva Motor Show and has already run at Snetterton and at the Lotus track at Hethel. It is reported to have covered 1,000km without any major problems. Two cars have been entered by the Austrian team for Le Mans and for the forthcoming rounds of the ILMC.

