Vendo BLOW OFF Forge (BOV)
Vendo BLOW OFF Forge (BOV)
Hola gente,
Tengo el siguiente kit NUEVO en su caja, para la venta. Me lo mandaron equivocado y no me sirve. Lo dejo en $195.
Forge Blow-Off Valve Kit W/Installation Kit-Black
Complete with install kit, made to mount on top of hard boost pipe
Specially built blow-off valve that will work on most any 1.8T application. Made to be mounted right on top of hard boost pipe. Kit includes everything needed to install the Forge valve. Kits comes with the following parts:
Forge billet blow-off valve
Silicon vacuum hose (to attach from stock DV location to BOV)
Silicon adapter hose (to attach BOV to hard intercooler pipe
Related heavy duty clamps
Billet plug (to install in intake boost were DV was removed)
Made from billet aluminium, this atmospheric diverter valve dumps the charge-air to atmosphere creating the Whoosh sound when the throttle is lifted. This increases both quicker throttle response and higher clamping load to maintain boost pressure more reliably.
Unlike single piston or diaphragm diverter valves, this uses counter balanced springs and dual pistons to prevent the valve from leaking air into the intake system at idle. This prevents our diverter valves suffering any of the failures associated with single piston and diaphragm type diverter valves.
ECS HKS BOV kits will not cause check engine light on your 1.8T vehicle.
Tengo el siguiente kit NUEVO en su caja, para la venta. Me lo mandaron equivocado y no me sirve. Lo dejo en $195.
Forge Blow-Off Valve Kit W/Installation Kit-Black
Complete with install kit, made to mount on top of hard boost pipe
Specially built blow-off valve that will work on most any 1.8T application. Made to be mounted right on top of hard boost pipe. Kit includes everything needed to install the Forge valve. Kits comes with the following parts:
Forge billet blow-off valve
Silicon vacuum hose (to attach from stock DV location to BOV)
Silicon adapter hose (to attach BOV to hard intercooler pipe
Related heavy duty clamps
Billet plug (to install in intake boost were DV was removed)
Made from billet aluminium, this atmospheric diverter valve dumps the charge-air to atmosphere creating the Whoosh sound when the throttle is lifted. This increases both quicker throttle response and higher clamping load to maintain boost pressure more reliably.
Unlike single piston or diaphragm diverter valves, this uses counter balanced springs and dual pistons to prevent the valve from leaking air into the intake system at idle. This prevents our diverter valves suffering any of the failures associated with single piston and diaphragm type diverter valves.
ECS HKS BOV kits will not cause check engine light on your 1.8T vehicle.
Si estan interesados
Si estan interesados manden un correo a gtimax@gmail.com
- mclaren
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Impreza 007
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Impreza 007
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Mae nada de especial. Hay cosas que las diferencian como las psi que aguantan y los sonidos que hacen, pero nada especial.dagosr escribió:$300??? Y qué tienen de especial que son tan caras???Impreza 007 escribió:Hay hasta de $300. Son bastante caritas y algunos carros no aceptan todo tipo de BOVS. Es una compra que hay que hacer con cuidado.dagosr escribió:![]()
![]()
Yo no sabía que una BOV era tan cara.
Impreza007
Si tiene una funcion
En realidad el BOV si tiene una función específica, y es que cuando uno suelta el acelerador y se cierra el consumo de aire. El flujo de aire del turbo queda encerrado, entonces si no hubiera una valvula de alivio, el aire que se encuentra atrapado con el turbo que sigue girando por su inercia crea aun mas presión la cual queda atrapada y actúa en contra del movimineto del turbo, lo cual puede dañarlo. A su vez también lo frena, de modo que al cambiar de marcha habria que volver a ponerlo a girar, lo cual se transforma en pérdida de potencia. El BOV permite la salida del aire que ya esta en el sistema a la atmosfera, para evitar dañar/frenar el turbo a la hora de soltar el gas.
Si el carro no tiene BOV debe tener un diverter valve (como el caso de los VW turbo), el cual en vez de sacar el aire del sistema lo recircula.
No se si esta muy enredado, pero la idea es que si tiene una razón de ser, y depende del tipo de BOV y su construcción asi es el precio. No solo calidad y marca, sino el modo en el que maneja los flujos de aire, por medio de pistones, la presión que aguanta, etc.
Si el carro no tiene BOV debe tener un diverter valve (como el caso de los VW turbo), el cual en vez de sacar el aire del sistema lo recircula.
No se si esta muy enredado, pero la idea es que si tiene una razón de ser, y depende del tipo de BOV y su construcción asi es el precio. No solo calidad y marca, sino el modo en el que maneja los flujos de aire, por medio de pistones, la presión que aguanta, etc.
