LOS VENDEN!!!! GT1'S

Cobertura del Campeonato Centroamericano de Automovilismo del año anterior
MM.COM
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LOS VENDEN!!!! GT1'S

Mensaje sin leer por MM.COM »

Están en El Salvador... ahorita me pasan más detalles..
yoorch
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Mensaje sin leer por yoorch »

esos si son C6R!?
Daniel_CR
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Mensaje sin leer por Daniel_CR »

Que chuzos se ven
pacsum
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Mensaje sin leer por pacsum »

estaria tuanis que alguien se arme un equipo con otros carros para que haya variedad... ya mucho corvette.
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Felipe C
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Mensaje sin leer por Felipe C »

Que naves!!!!!!!! Increible ese primero se pasa de chuzo. Habra que ver quien los compra, ojala sean ticos, para poder ver que tan duro caminan. Esteticamente son unas bellezas.
Felipe Castro
#19
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KALFARO
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MUY MUY MUY CHUZOS
pascal
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Mensaje sin leer por pascal »

Hay q ofrecerle uno al patron
Jose Arias
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yoorch escribió:esos si son C6R!?
JAMAS
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Mensaje sin leer por Quattrovalvole »

No son C6R

Vea esta es una fotillo de un C6R
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mclaren
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esos son C5 (o C4?) y no son R

EL Corvette C6R es el auto top of the line de COrvette, y en caso de que consigas uno, su precio ronda los $800.000, son MUY livianos y en todo sentido tienen sencillamente LO MEJOR que un auto GT1 puede tener en cuanto a tecnología, materiales, etc, etc, No en balde son requete campeones en varios años en Le Mans

algunas fotos del C6R para q los comparen ...

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Marvin Jaén
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Gracias McLaren... eso es un muy buen aporte.


.
Cansado de ver como 57 VAGOS destruyen al país!!!!!!
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mclaren
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Corvette C6-R

Power 570 bhp / 425 KW @ 5400 rpm
Torque 841 Nm / 620 ft lbs @ 4400 rpm
BHP/Liter 82 bhp / liter
Power to weight ratio 0.52 bhp / kg


El nuevo C6-R tuvo una difícil tarea que cumplir. El anterior C5-R ganó su clase en 3 de las últimas 4 ediciones de la mítica carrera de 24 horas de Le Mans.

El Corvette C6-R 2005 de competición debutó con éxito éste año en las 12 Horas de Sebring en marzo tras un largo año de trabajo de desarrollo y puesta a punto. El auto piloteado por Fellows, O’Connell y Max Papis llegó en el 2º lugar mientras que el piloteado por Gavin, Beretta y Magnussen logró el 3º puesto. En la general legaron en excelentes posiciones 4º y 5º, lo que habla de una gran confiabilidad.

La responsabilidad y las presiones crecen cada año. Por ejemplo, el pasado año 2004 el objetivo era hacer más dominante al C5-R. Dominó tanto que ganó su clase en todas las carreras de la categoría American Le Mans Series.

Los Corvettes han sido conducidos por los mismos 6 pilotos de la temporada anterior: Ron Fellows, Johnny O’Connell y Max Papis abordo del #3; mientras que Oliver Gavin, Olivier Beretta y Jan Magnussen son responsables del #4.

Todos ellos son muy experimentados. Olivier Beretta llevó a la victoria en el campeonato de GT europeo años atrás al Dodge Viper GTS-R del Team Oreca. Jan Magnussen corrió en Fórmula 1 para Stewart y Max Papis tuvo sus buenas carreras en el CART (actual Champ Car). Ron Fellows ha ganado carreras en autos GT por todo el mundo e incluso es contratado especialmente por equipos de NASCAR para correr las carreras de Sonoma y Watkins Glenn, circuitos mixtos de EE.UU.

Pero el 2005 ha sido bueno hasta ahora para Chevrolet: 2º y 3º puesto en la primera carrera en Sebring, 1º y 2º en Atlanta y 1º y 2º en Mid-Ohio. Y con semejantes resultados la recompensa es el liderazgo temporal del campeonato clase GT1. El Corvette #3 encabeza y el #4 es el escolta. El historial del Corvette en la American Le Mans indica que ganó 37 de 58 carreras y 4 campeonatos clase GT1 de manera consecutiva. A esto se suman las victorias en su clase en las 24 Horas de Le Mans en 2001, 2002 y 2004 y el triunfo en la tabla general de las 24 Horas de Daytona en 2001.

Dos C6-R salidos de fábrica preparados especialmente para competir se midieron a lo largo de todo el año con duros rivales como Maserati y Aston Martin en la clase GT1 de la categoría American Le Mans Series.

También compitieron en las 24 horas de Le Mans en el mes de junio. Aquí la epectativa fue muy grande, ya que el Corvette de GM ha ganado su clase en 3 de los últimos 4 años. Chevrolet utilizó todos los recursos posibles de General Motors para hacer de éste el Corvette de competición más avanzado técnicamente que GM haya construido.

El C6-R cuenta con un nuevo V8 a 90º de bloque chico, 7.000 cm3 con cabezas de cilindros fabricadas especialmente con CNC, válvulas y bielas de titanio y cigüeñal de acero forjado. El Corvette de calle y el de carreras tienen el mismo V8 adaptado cada uno a su entorno. Lo interesante aquí es que, si bien difieren en sus especificaciones, las metodologías y el proceso de desarrollo son prácticamente iguales.

El nuevo C6 es más corto a pesar de ser más largo entre ejes. Los ingenieros buscan la manera de obtener un paquete aerodinámico que con un alerón trasero y un spoiler delantero permita mayor carga aerodinámica en curvas de alta velocidad, haciendo al auto más estable.

* Más información en http://www.americanlemans.com
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Quattrovalvole
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Mensaje sin leer por Quattrovalvole »

El C6R es un avión un pura sangre Gt1 moderno

Buenas fotos Mclaren

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mclaren
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Quattrovalvole escribió:El C6R es un avión un pura sangre Gt1 moderno

Buenas fotos Mclaren
despues del Mclaren q corrio en lemans (aunq no eran GT1) el COrvette GT1 es el que mas me ha gustado en ese tipo de competencias, LO MALO es que el Aston MArtin YA SE LA TIENE MEDIDA :( :(
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Quattrovalvole
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Si he visto que la Aston se le ha puesto al corte

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Corvette C6.R Engine: State-of-the-Art Small-Block V-8


The roots of the GM family tree of V-8 engines reach to the fabled small-block V-8 that was introduced in 1955. The current small-block V-8 shares virtually no components with the original design, yet it retains the longstanding virtues of compact size, simplicity, reliability and high specific output that have made the small-block V-8 the world's most successful production-based racing engine.

When the production LS1, the first of GM's new-generation small-block V-8s, debuted in the fifth-generation Corvette in 1997, it provided a foundation for the Corvette Racing engine program.

"Before the introduction of the LS1 small-block V-8, almost every V-8 engine used for racing dated back to designs that originated in the mid-'50s," said Mark Kent, director of GM Racing. "The GM small-block V-8 that has been the cornerstone of America's racing industry for more than 50 years is being replaced by derivatives of the LS series of engines. The LS engine family is truly the high-performance small-block V-8 of the future."

The race-prepared engines that power the Corvette C6.R race cars are more powerful than their showroom counterparts, but are still production small-block V-8s at heart. In fact, the heavy-duty blocks and cylinder heads designed by GM Racing engineers for Corvette Racing are based on the design of the production parts.

The ALMS rules mandate the use of air restrictors to equalize the performance potential of the wide variety of cars that compete in the series. The size of the restrictor is determined by the vehicle's weight, engine displacement, induction system (naturally aspirated or turbocharged) and other factors. The C6.R Corvette, for example, is required to breathe through two 31.8-mm restrictors. These orifices are about the size of a 50-cent coin.

Much like the carburetor restrictor plates used by NASCAR on superspeedways, the ALMS air restrictors limit airflow through the engine, thereby controlling the horsepower produced. Moreover, ALMS officials can change the size of the restrictor orifice to maintain a level playing field.

"The 7.0-liter engine combination allows us to run relatively low rpm to maximize fuel economy and reliability while producing extremely high torque numbers that make the cars very ‘driver-friendly' on a road course," explained GM Racing engineer John Rice.

The key components of the LS7.R racing engine are a heavy-duty, siamesed-bore cylinder block and CNC-ported competition cylinder heads. These components have close ties to their production counterparts.

"We designed the competition engine using as much of the production designs and processes as possible," said GM Racing engine specialist Roger Allen.

LS7 technology transfer

Examples of the synergy between the Corvette Z06's production LS7 small-block V-8 and the LS7.R racing engine that powers the Corvette C6.R race cars abound. Both are powered by 7-liter engines with dry-sump lubrication systems, CNC-ported cylinder heads, titanium valves and connecting rods, forged steel crankshafts and plate-honed cylinder bores. While the components and specifications of the street and competition engines are tailored to their specific environments, the thought process behind them is identical.

GM Powertrain, using valuable data gleaned from the factory Corvette Racing program, developed the 505-horsepower LS7 with many competition-derived components and design features. It takes production small-block performance to an unprecedented level while demonstrating the continuing adaptability of the engine's compact, cam-in-block design. It is, quite simply, the largest, most powerful production small-block V-8 GM has ever produced.

"In many ways, the LS7 production engine is a racing engine in a street car," said Dave Muscaro, assistant chief engineer of small-block V-8 engines for passenger cars."We've taken much of what we've learned over the years from the 7.0-liter Corvette Racing program and instilled it here. There really has been nothing else like it offered in a GM production vehicle."

Indeed, the LS7's engineers spent as much time at race tracks as they did at engine dynamometers. Everything from the cylinder heads to the unique dry-sump oiling system has a direct line back to the racing program. But while the LS7 has racing roots, it delivers its performance with uncompromising smoothness and tractability - qualities that make the Corvette Z06 a daily-driveable supercar.

The LS7's specifications are significant for a production engine:

505 horsepower @ 6300 rpm
470 lb.-ft. of torque @ 4800 rpm
7000-rpm redline
Unique engine block with larger 104.8-mm (4.125-inch) bores and pressed-in cylinder liners
Forged steel crankshaft with 101.6-mm (4-inch) stroke
Titanium connecting rods
Cast aluminum flat-top pistons
Racing-derived CNC-ported aluminum cylinder heads with titanium intake valves and sodium-filled exhaust valves
Dry-sump oiling system
11.0:1 compression ratio
Camshaft with 15-mm (.591-inch) lift
Hydroformed exhaust headers with unique "quad flow" collector flanges
"The racing experience enabled us to visualize how we could get more power out of the production engine," said Muscaro."How much you get depends on where the bar is set, and racing helped us set realistic goals. A street engine has the constraints of emissions, noise and durability standards, but the race engine really challenged us to produce maximum power from a given package.

"When we started to look at upgrading the LS6, the first thing we did was sit down with the race group and talk about what they had done to build a 7-liter small-block," Muscaro explained. "What did they do to the block to make the cylinder bores bigger, what did they do to the heads to increase the airflow? That was the key to creating the LS7."

The LS7's racing roots are evident in the cylinder block and reciprocating assembly, where an all-new aluminum block casting accommodates large, 104.8-mm-diameter (4.125-inch) cylinder bores. Aluminum flat-top pistons produce an 11.0:1 compression ratio. Lightweight titanium connecting rods link the pistons to a precision-balanced forged steel crankshaft with a 101.6-mm (4-inch) stroke. The titanium rods weigh just 480 grams apiece - almost 30 percent less than comparable steel rods.

Both the production LS7 and the C6.R race engines use dry-sump oiling systems designed to keep the engines properly lubricated during high-speed cornering. In the production Corvette Z06, an 8-quart reservoir delivers oil to the engine oil pump under the demanding conditions of cornering loads in excess of 1 g. While common in racing cars, the Corvette Z06 is one of just a handful of production vehicles - and the only production Corvette - to incorporate such a high-performance oiling system.

The LS7's CNC-ported aluminum cylinder heads are yet another legacy of the Corvette racing program. To ensure optimum airflow, the LS7 has straight, tunnel-like intake runners. Large by production-vehicle standards, the ports are designed to maintain high airflow velocity, providing excellent torque at low rpm and exhilarating horsepower at high rpm.

The cylinder heads feature 70-cc combustion chambers that are fed by huge, 56-mm-diameter titanium intake valves. The lightweight titanium valves each weigh 21 grams less than the stainless steel valves used in the standard Corvette LS2 small-block V-8, despite the valve head having 22-percent more area. They are complemented by 41-mm sodium-filled exhaust valves (vs. 39.4-mm valves in the LS2). To accommodate the large valve face diameters, the heads' valve seats are siamesed. Drawing on the experience of Corvette Racing, the LS7's valve angles are 12 degrees - versus 15 degrees for the LS2 - to enhance airflow.

Both the street and competition engines have evenly spaced, symmetrical intake and exhaust ports. Complete CNC porting of the LS7 and C6.R cylinder head is performed on state-of-the-art, five-axis milling machines, which carve out the intake ports, exhaust ports and combustion chambers with mathematical precision. Airflow through the LS7's cylinder head ports was improved 43 percent on the intake side and 26 percent on the exhaust side over the LS2.

"The LS series of GM small-block V-8 engines is going to have a long-term impact on the performance industry," said Kent. "It was Zora Arkus-Duntov's vision that Corvette should lead the way with race-ready parts and designs. I think he would be proud of what the GM small-block V-8 has achieved."
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Especificaciones de Chasis, aqui queda claro el asunto del chasis.
MM.COM
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Les puedo decir que ya hay ticos interesados en los chunchitos estos...
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Quattrovalvole escribió:Si he visto que la Aston se le ha puesto al corte

Corvette C6.R Engine: State-of-the-Art Small-Block V-8...
yo creo que el Aston ya se lo llevo mas bien ...

Aston MArtin vs COrvette C6R en 24 horas de Le Mans, puerta con puerta, bumper con bumper


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W25U3WwnO28[/youtube]

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

.
yoorch
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ahhhhh

gracias maes!

que buena info y fotos!
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MM.COM escribió:Les puedo decir que ya hay ticos interesados en los chunchitos estos...
Excelente

Perdón por desviarnos del tema, pero era la oportunidad perfecta para hablar un poco de los Corvette :bigsmurf:

Que los traigan, ojalá.

Saludos
MM.COM
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Quattrovalvole escribió:
MM.COM escribió:Les puedo decir que ya hay ticos interesados en los chunchitos estos...
Excelente

Perdón por desviarnos del tema, pero era la oportunidad perfecta para hablar un poco de los Corvette :bigsmurf:

Que los traigan, ojalá.

Saludos
No No... sigan, esto esta buenisimo
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diay si, ya espantaron a todos los posibles compradores
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pm_cr
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Podra ser mucho C6 R,pero me sale la pregunta si en CR podria con sus 500 y resto de cababllos con los mas de 800 del supra, me extraña que ambois siendo GT1 sea tal la diferencia de potencia.

Saludos


p.d. Esos de la foto son C6 y estan muy lindos
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Vean las especificaciones de motor lo cercanas que son a los modelos de calle:
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