2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

Noticias, comentarios sobre todo lo relacionado con la marca Hyundai.
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Beto-(S13)
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Maes no se si vieron el video del derrape, pero q increible como pusieron a punto la suspensión del Genesis! Cero body roll y super estable a la hora de salir! Si es así stock creo q desde ya voy ajustando para uno.
Se venden de partes de 240SX S13, caja R154 y subframe COMPLETO (con frenos) de Lexus: http://wwww.mundomotorizado.com/foros/v ... 24&t=32024
Jasing
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Audi_Assault escribió:Pero otro tema de este carro? :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: , algunos hablan del Genesis como si estuvieran describiendo un Ferrari 599 GTB Fiorano Jajajajajaja :alien: :alien: :alien: :alien:
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Gaby10
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Wuau esta muy lindo!!!! banderitaa
kartooligan
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Audi_Assault escribió:Pero otro tema de este carro? :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: , algunos hablan del Genesis como si estuvieran describiendo un Ferrari 599 GTB Fiorano Jajajajajaja :alien: :alien: :alien: :alien:
Diay abrase uno de fotos de su super Audi para ver algo diferente. :spiderman:

PDT: Me gusta mucho ese carro!
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RSO
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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kartooligan escribió:
Audi_Assault escribió:Pero otro tema de este carro? :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: , algunos hablan del Genesis como si estuvieran describiendo un Ferrari 599 GTB Fiorano Jajajajajaja :alien: :alien: :alien: :alien:
Diay abrase uno de fotos de su super Audi para ver algo diferente. :spiderman:

PDT: Me gusta mucho ese carro!
+1000 este men deberia irse a un foro de gente y carros que este a la altura, alcurnia y pedigree que el tiene o cree tener.
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Rocketman
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Audi_Assault escribió:Pero otro tema de este carro? :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: , algunos hablan del Genesis como si estuvieran describiendo un Ferrari 599 GTB Fiorano Jajajajajaja :alien: :alien: :alien: :alien:
Diay mae, pues es logico que los ENTUSIASTAS de los carros, encuentren atractivo un coupe de lineas deportivas, traccion trasera, con dos opciones de motor atractivas, con buena puesta a punto de suspension y direccion; barato de mantener, barato de operar y en el rango de los 30k dolares.

Nosotros los mortales, que somos verdaderos fiebres, apreciamos el valor (que quede claro, valor, no costo...) de las cosas y ademas no todos podemos darnos el lujo de comprar carros de 100k dolares que en 10 años van a valer 20k. No se me olvida que hace aproximadamente 10 años un conocido compro un TT, uta, 75k cañas valia el hijuefruta en ese entonces, y hoy valen como 15. Me hace gracia todo lo que critican a Hyundai y al final, son las marcas premium las que mas deprecian. Y eso que para mi, no es un factor determinante el valor de reventa. Claro que es importante, pero no lo es todo. Es mas importante la satisfaccion que la marca.

El Genesis es definitivamente un paso en la direccion adecuada para Hyundai, y estoy seguro que conforme pase el tiempo, va a terminar convirtiendose en un cult car por todo el potencial que tiene para ser tuneado y por el factor fun to drive. Esperense y veran, facilmente estamos viendo el nacimiento de una leyenda.

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"Over 35 million of them have been sold worldwide, reputedly at the rate of one a second for 40 years of its lifespan. A fact that causes every proper car lover to die a little inside." http://partesdecohete.blogspot.com/
Jasing
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Yo también soy amante de los motores, pero yo también creo que son muchos foros para una marca que posiblemente será mejor en el futuro y que esta en desarrollo. Por ahora está lejos de estar a la par de carros con verdadero performance....

Disfrutemos de calidad
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8 ... ture=share[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8 ... ture=share

Mucha Paz.....
Cachivache
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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off topic...
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Jvalverde
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Lo que dice Audi_assault tiene razón con que hay unos mops que describen los coreanos como salidos de la NASA (tienen el derecho) y insisto que es tempranisimo para describirlos como tales, pueden que lleguen a ser leyendas( que conste que lleva años y desarrollo para lograrlo) .....

Pd: me acuerdo cuando salió el tiburón, tuscani y se hablaba de que venían a dar durisimo en la industria y hasta en competición y no fue así....aclaro que no digo que sean malos ni feos pero que son simplemente carros atractivos
Solo Subaru supera a Subaru!!!!
Audi_Assault
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Re: Que te dire...

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Rocketman escribió:
Audi_Assault escribió:Pero otro tema de este carro? :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: , algunos hablan del Genesis como si estuvieran describiendo un Ferrari 599 GTB Fiorano Jajajajajaja :alien: :alien: :alien: :alien:
Diay mae, pues es logico que los ENTUSIASTAS de los carros, encuentren atractivo un coupe de lineas deportivas, traccion trasera, con dos opciones de motor atractivas, con buena puesta a punto de suspension y direccion; barato de mantener, barato de operar y en el rango de los 30k dolares.

Nosotros los mortales, que somos verdaderos fiebres, apreciamos el valor (que quede claro, valor, no costo...) de las cosas y ademas no todos podemos darnos el lujo de comprar carros de 100k dolares que en 10 años van a valer 20k. No se me olvida que hace aproximadamente 10 años un conocido compro un TT, uta, 75k cañas valia el hijuefruta en ese entonces, y hoy valen como 15. Me hace gracia todo lo que critican a Hyundai y al final, son las marcas premium las que mas deprecian. Y eso que para mi, no es un factor determinante el valor de reventa. Claro que es importante, pero no lo es todo. Es mas importante la satisfaccion que la marca.

El Genesis es definitivamente un paso en la direccion adecuada para Hyundai, y estoy seguro que conforme pase el tiempo, va a terminar convirtiendose en un cult car por todo el potencial que tiene para ser tuneado y por el factor fun to drive. Esperense y veran, facilmente estamos viendo el nacimiento de una leyenda.

The Rocketman
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No es cuestión de encontrarlo o no atractivo , el problema es que todas las semanas abren un tema del Genesis y por lo que veo el veloster va por el mismo camino :alien: el genesis va mejorando con estas nuevas motorizaciones pero algunos se pasan en la descripcion del carro parece que estan describiendo un 911 GT2 , Fiorano o un Gallardo no me quiero imaginar a unos de aqui teniendo un genesis fijo pensarian que andan el carro mas rapido del mundo , falta mucha objetividad yo tengo mi carro y me gusta y todo pero se que hay carros mas rapidos y superiores y estoy lejos de describirlo como si fuera un super deportivo pero aqui algunos describen unos carros sobre todo hyundais como si fuera lo mejor que ofrece el mercado :alien: :alien: :alien:
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Jonnmad
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Re: Que te dire...

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Audi_Assault escribió:
Rocketman escribió:
Audi_Assault escribió:Pero otro tema de este carro? :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: :alien: , algunos hablan del Genesis como si estuvieran describiendo un Ferrari 599 GTB Fiorano Jajajajajaja :alien: :alien: :alien: :alien:
Diay mae, pues es logico que los ENTUSIASTAS de los carros, encuentren atractivo un coupe de lineas deportivas, traccion trasera, con dos opciones de motor atractivas, con buena puesta a punto de suspension y direccion; barato de mantener, barato de operar y en el rango de los 30k dolares.

Nosotros los mortales, que somos verdaderos fiebres, apreciamos el valor (que quede claro, valor, no costo...) de las cosas y ademas no todos podemos darnos el lujo de comprar carros de 100k dolares que en 10 años van a valer 20k. No se me olvida que hace aproximadamente 10 años un conocido compro un TT, uta, 75k cañas valia el hijuefruta en ese entonces, y hoy valen como 15. Me hace gracia todo lo que critican a Hyundai y al final, son las marcas premium las que mas deprecian. Y eso que para mi, no es un factor determinante el valor de reventa. Claro que es importante, pero no lo es todo. Es mas importante la satisfaccion que la marca.

El Genesis es definitivamente un paso en la direccion adecuada para Hyundai, y estoy seguro que conforme pase el tiempo, va a terminar convirtiendose en un cult car por todo el potencial que tiene para ser tuneado y por el factor fun to drive. Esperense y veran, facilmente estamos viendo el nacimiento de una leyenda.

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No es cuestión de encontrarlo o no atractivo , el problema es que todas las semanas abren un tema del Genesis y por lo que veo el veloster va por el mismo camino :alien: el genesis va mejorando con estas nuevas motorizaciones pero algunos se pasan en la descripcion del carro parece que estan describiendo un 911 GT2 , Fiorano o un Gallardo no me quiero imaginar a unos de aqui teniendo un genesis fijo pensarian que andan el carro mas rapido del mundo , falta mucha objetividad yo tengo mi carro y me gusta y todo pero se que hay carros mas rapidos y superiores y estoy lejos de describirlo como si fuera un super deportivo pero aqui algunos describen unos carros sobre todo hyundais como si fuera lo mejor que ofrece el mercado :alien: :alien: :alien:

Y SIGUE LA BURRA AL TRIGO.... engañao de kinder vaya haga la tarea mejor... abra uno de audi y postea ud solo!!! banderitaa banderitaa
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Jonnmad
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Como ud dice hay que se objetivo, dentro del mercado q hyundai se maneja de ingresos medios creo q estan bien, estan presentando producto atractivo, barato y de un performance de regular a bueno, nada extraordinario, hay q saber disernir y comparar cosas iguales, es comparar su super chuzo de audi TTs con un aston martin, para reirse verdad, pues es lo mismo, no hay peor ciego q el q no quiere ver...

Esta vacilon ese genesis, me gustaba mas el frente del anterior este no tanto, los motores para el carro q es esta bien, con un poco de cosas se puede endiablar facilmente, se ve muy bien puesta a punto la suspe, en el drift casi ni se mueve. Les falta mucho pero van por buen camino.
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Audi_Assault
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Jonnmad escribió:Como ud dice hay que se objetivo, dentro del mercado q hyundai se maneja de ingresos medios creo q estan bien, estan presentando producto atractivo, barato y de un performance de regular a bueno, nada extraordinario, hay q saber disernir y comparar cosas iguales, es comparar su super chuzo de audi TTs con un aston martin, para reirse verdad, pues es lo mismo, no hay peor ciego q el q no quiere ver...

Esta vacilon ese genesis, me gustaba mas el frente del anterior este no tanto, los motores para el carro q es esta bien, con un poco de cosas se puede endiablar facilmente, se ve muy bien puesta a punto la suspe, en el drift casi ni se mueve. Les falta mucho pero van por buen camino.
muy bien su post lo q pasa es q eso no es lo q estan diciendo todos precisamente algunos describen al genesis como un Aston Martin y hay q ubicarse
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Jonnmad
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Asi es!! tampoco hay q irse tan arriba, lo q si es q a los carros q si caben dentro de su categoria ya se la estan poniendo fea, ha viene hyundai ahi tocando la puerta parae entrar y ser participe de un buen pedazo del pastel del mercado con estos productos q son llamativos y diferentes ya que los de siempre parecen q se medio durmieron con los modelos de siempre.
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GVprotege5
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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2013 Hyundai Genesis Coupe Review

http://www.autoguide.com/manufacturer/h ... -1880.html

Imagen

What happened next could politely be described as the result of an overzealous action on my part. A less polite description might simply say I was being stupid.

Instead of a dramatic power slide, the tail of my Tsukuba Red Korean sports car slaps right around, I spin, off-track and into the dust and rocks that line the Spring Mountain Motorsports Ranch outside Las Vegas.

My experience, while humbling, has also provided an opportunity to learn some important things about the updated Genesis Coupe. First, its upgraded engine now means it deserves some serious respect. And second, as much fun as the new three-stage stability control system is, off is most certainly off.


NEW LOOK CAN TAKE SOME GETTING USED TO

A lot has changed at Hyundai over the past few years. The Korean automaker’s vehicles have gone from being a third rate choice, to some of the best in the industry. The brand’s lineup now includes a long list of sedans and crossovers that are efficient, good looking, well priced and packed with value. Still, despite shocking the industry with the Genesis Coupe back in 2009, Hyundai is not known for building cars that are fun to drive.


Another step in changing that perception comes with a model refresh to the rear-drive, two-door Genesis; with improvements as dramatic as was the introduction of the car itself into the Hyundai lineup.

Rather than just some new bodywork, the Genesis Coupe is almost a new car. The silhouette may have remained much the same but the Veloster-style nose with a large black opening, more angular headlights and sculpted hood make the car look less sleek, although decidedly more aggressive. Originally repelled by the new look, I already prefer it.

An updated fascia is, however, an expected mid-cycle upgrade. The engine updates are not.


DRAMATIC PERFORMANCE INCREASE

Starting with the 2.0T base engine offering, Hyundai has added a new twin-scroll turbocharger and a 50 percent larger intercooler. Power is up 30 percent, from 210 hp to 274. Torque rises as well, to 275 lb-ft, all of which is available at just 2000 rpm.

Imagen

Playing with the turbocharged boost on the street is always fun, but on the track it was both surprising and disappointing to see that even with full boost at such low rpm, often the car was outside its ideal powerband and as a result plenty of shifting is required.

The added power does, however, make the 2.0T a legitimate sports car now. Whereas the old engine didn’t deliver enough grunt to really drive the car with the tail, there’s no such issue any more.

The power increase for the V6 isn’t quite as dramatic, but it almost doesn’t have to be. With the addition of direct-injection the 3.8-liter V6 now delivers a very serious 350 hp with 348 lb-ft of torque. With a curb weight of 3,483 (V6 manual), it has a better power to weight ratio that a BMW 335i or an Infiniti G37 and is good for a 0-60 time in the low 5.0 second range.


What happened next could politely be described as the result of an overzealous action on my part. A less polite description might simply say I was being stupid.

Instead of a dramatic power slide, the tail of my Tsukuba Red Korean sports car slaps right around, I spin, off-track and into the dust and rocks that line the Spring Mountain Motorsports Ranch outside Las Vegas.

My experience, while humbling, has also provided an opportunity to learn some important things about the updated Genesis Coupe. First, its upgraded engine now means it deserves some serious respect. And second, as much fun as the new three-stage stability control system is, off is most certainly off.
NEW LOOK CAN TAKE SOME GETTING USED TO

A lot has changed at Hyundai over the past few years. The Korean automaker’s vehicles have gone from being a third rate choice, to some of the best in the industry. The brand’s lineup now includes a long list of sedans and crossovers that are efficient, good looking, well priced and packed with value. Still, despite shocking the industry with the Genesis Coupe back in 2009, Hyundai is not known for building cars that are fun to drive.

Another step in changing that perception comes with a model refresh to the rear-drive, two-door Genesis; with improvements as dramatic as was the introduction of the car itself into the Hyundai lineup.

Rather than just some new bodywork, the Genesis Coupe is almost a new car. The silhouette may have remained much the same but the Veloster-style nose with a large black opening, more angular headlights and sculpted hood make the car look less sleek, although decidedly more aggressive. Originally repelled by the new look, I already prefer it.

An updated fascia is, however, an expected mid-cycle upgrade. The engine updates are not.
DRAMATIC PERFORMANCE INCREASE

Starting with the 2.0T base engine offering, Hyundai has added a new twin-scroll turbocharger and a 50 percent larger intercooler. Power is up 30 percent, from 210 hp to 274. Torque rises as well, to 275 lb-ft, all of which is available at just 2000 rpm.

2013 hyundai genesis coupe engine

Playing with the turbocharged boost on the street is always fun, but on the track it was both surprising and disappointing to see that even with full boost at such low rpm, often the car was outside its ideal powerband and as a result plenty of shifting is required.

The added power does, however, make the 2.0T a legitimate sports car now. Whereas the old engine didn’t deliver enough grunt to really drive the car with the tail, there’s no such issue any more.

The power increase for the V6 isn’t quite as dramatic, but it almost doesn’t have to be. With the addition of direct-injection the 3.8-liter V6 now delivers a very serious 350 hp with 348 lb-ft of torque. With a curb weight of 3,483 (V6 manual), it has a better power to weight ratio that a BMW 335i or an Infiniti G37 and is good for a 0-60 time in the low 5.0 second range.
2013 hyundai genesis coupe left

Imagen

It should be pointed out that all of Hyundai’s power ratings are based on premium fuel. Both engines can be run on regular 87 octane, with slightly reduced numbers – 260 hp and 260 lb-ft for the 2.0T and 344/292 for the V6.

All of the models Hyundai supplied for the track test were either Track Pack or R-Spec cars, meaning that they came equipped with the larger 19-inch wheels with lower profile Bridgestone high performance rubber, stiffer springs (by about 10 percent), thicker sway bars (measuring 24 and 20 mm front and rear versus 23/19 on the standard package) and big 4-piston Brembo brakes with 13.4-inch front rotors and 13-inch rears. Also of note, these cars some with adjustable camber and Hyundai dialed in the angle to as much as negative two degrees to help deliver maximum grip in the corners. It’s nice that Hyundai let’s owners do this, but be warned that regular street driving with that much camber will lead to premature tire wear. All track cars were also six-speed manual units, though Hyundai now does also offer a new 8-speed automatic, replacing the previous 6-speed auto.


BACK ON TRACK

As much of an advantage as these optional goodies give, another upgrade on all cars is a tighter 13.8:1 steering ratio. It was greatly appreciated on the ultra tight road course, with plenty of hairpin corners requiring lots of steering to be dialed in. The Genesis now requires less effort to hustle through the twisties, though there’s still room for improvement. Of note, Hyundai is continuing to use an hydraulic power steering system on the Genesis Coupe; an admission that the electric power steering found in the rest of the Hyundai lineup is one of the brand’s true weak points.

A downside continues to be the shifter feel. It’s not in any way bad, but a tighter box with a more exact feel and a bit more weight would go a long way towards improving the driving feel.


Both cars come with strengths and weaknesses. The V6 powertrain is the real winner, and not just because of the added power, but because it’s so linear. The lighter 4-cylinder is, however, more tossable, with a slightly better weight balance. Steering also feels lighter. Hyundai has even added what amounts to an air intake noise generator, giving the V6 engine a great sound inside the cabin.

A bragging point for Hyundai is that the new 2.0T has an even better power to weight ratio than the Scion FR-S. The comparisons between the two should probably end there, however. As solid a car as the new Genesis is, it’s a more substantial vehicle and lacks the purity of the FR-S, which excels at communicating with the driver through the chassis and steering.

Along with the road course, there were opportunities to test the Genesis Coupe on a wet and dry autocross and it proved enlightening. Not only did it showcase the added power, but also the relative ease at which the car can be controlled when the back end starts to come around – that is, when you’re not driving like an idiot.

2013 hyundai genesis coupe cornering

As mentioned before, for 2013 the car does get a three stage stability control system, with both a full-on and full-off setting, as well as a new traction control-off setting that will allow some shenanigans as there’s no cut to the power delivery when the car starts to slide.

Track time was, as always, limited, so the fade-resistance of the Brembos was never fully tested.
IMPROVED INTERIOR, INCREASED PRICE

What’s new for the Genesis Coupe doesn’t just stop at performance. Inside the cabin materials have been upgraded and are certainly better, though still won’t wow anyone. The single largest change is the redesigned center stack with a three-gauge display showing fuel economy and oil temperate on either side, with a center gauge providing a real-time torque output on the V6 and boost pressure on the 4-cylinder. Added upgrades include a telescoping steering wheel and an optional Blue Link telematics system on the high-grade 3.8 Grand Touring and Track models as well a the 2.0T Premium.

2013 hyundai genesis coupe torque gauge

Outside, a new lineup of colors has been added, all named after racetracks or parts of tracks, including the stunning Parabolica Blue shown here.

Fuel economy is up, though not as much as one might expect. The 8-speed automatic delivers one more mpg on the highway for a rating of 20/31 mpg in the 2.0T (21/30 for the 6MT). As for the V6, it’s now up one tick in each category at 18/28 mpg for the automatic and 18/27 for the manual.

Performance does, however, come at a cost, and all these improvements have led to a substantial increase for the updated Genesis Coupe. The price of entry now starts at $24,250 – up $2,000 from before. An automatic model will cost you $25,500 with the R-Spec for $1,000 more. If it’s the V6 you’re after, starting prices begin at $28,750 for the track-ready but stripped-down R-Spec with the stick shift, with a big bump to $32,000 for an automatic model. Pricing tops out at $34,250 – roughly $5,000 less than a fully loaded Nissan 370Z.

2013 hyundai genesis coupe rear

THE VERDICT

Considering the significant upgrades made to the 2013 Genesis Coupe, the price hike is understandable. The car looks better inside and out, the power upgrade is impressive, plus, in a nod to enthusiasts and in an effort to further grow the car’s following, driving dynamics have been improved.

All these factors combine with the unique value packaging of Hyundai’s rear-drive sports car to make it not just a stand-out, but a stand-alone pick. True, in the entry-level range it doesn’t offer the purist appeal of the Scion FR-S, and in top-trim it’s still no G37, but in each comparison there are strong arguments to be made for the Hyundai, be it price, style or the fact that when compared to a car like the FR-S it has an edge when it comes to the level of sophistication.

2013 hyundai genesis coupe countryside

In many ways the Genesis Coupe remains in a category all its own, especially amongst the Gen Y crowd, with Hyundai benefiting from a lack of competition from the Japanese and the fact that no one under the age of 35 wants to be caught driving a Mustang, or worse, one of those other two pony cars.



LOVE IT

Lots more power
3-stage stability control
New look
Still affordable


LEAVE IT

Still hard to find the sweet spot in 2.0T power band
Price increase never easy to swallow




FAST FACTS
1. A 30% power increase for the 2.0T engine now makes for 274 hp and 275 lb-ft of torque.

2. The addition of direct-injection to the 3.8L V6 makes for 350 hp and 348 lb-ft of torque and a 0-60 time in the low 5.0-second range.

3. 2.0T models have a better power to weight ratio than the Scion FR-S, while the V6 model beats out the BMW 335i and Infiniti G37.

4. Added performance items include tighter steering and a three-stage stability control system.

5. Along with a new look and upgraded interior, the Genesis Coupe gets an up-rated price tag of roughly $2,000.

[youtube]YzAzsA4SCBA#![/youtube]



No se ustedes pero ya me antoje de uno...
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M3sta
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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:bom:
errolvm
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

Mensaje sin leer por errolvm »

a mi si me gusta bastante el carro!1 pero prefiero el frente anterior :oops:




pero me vale con esas specs y el precio q tiene no me molesta.... :alien:
pascal
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

Mensaje sin leer por pascal »

UTA mas lindo, ese video está vacilon
Jose Arias
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GVprotege5
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

Mensaje sin leer por GVprotege5 »

cuando veremos precios asi:

The price of entry now starts at $24,250 – up $2,000 from before. An automatic model will cost you $25,500 with the R-Spec for $1,000 more. If it’s the V6 you’re after, starting prices begin at $28,750 for the track-ready but stripped-down R-Spec with the stick shift, with a big bump to $32,000 for an automatic model. Pricing tops out at $34,250 – roughly $5,000 less than a fully loaded Nissan 370Z.
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jagax
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

Mensaje sin leer por jagax »

La mayoría de los carros no son alto desempeño ni de carreras, son de eficiencia y economía.
Hay carros como los del video, pero son para distintos mercados.
Pareciera que a algunos snobs les chima que haya acceso a vehículos con un gran look exterior, full extras y un desempeño notable sin tener que gastar la mitad de la herencia del abuelo, xD, sino que con una profesión o negocio normal puedan adquirirlo.
Póngale una etiqueta de 50 mil dolares al genesis con un pack de lujo y seria cool porque seria mas exclusivo, :alien:
Cachivache
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

Mensaje sin leer por Cachivache »

jagax escribió:La mayoría de los carros no son alto desempeño ni de carreras, son de eficiencia y economía.
Hay carros como los del video, pero son para distintos mercados.
Pareciera que a algunos snobs les chima que haya acceso a vehículos con un gran look exterior, full extras y un desempeño notable sin tener que gastar la mitad de la herencia del abuelo, xD, sino que con una profesión o negocio normal puedan adquirirlo.
Póngale una etiqueta de 50 mil dolares al genesis con un pack de lujo y seria cool porque seria mas exclusivo, :alien:

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Jvalverde
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Que le pasa al BAÑAZO de CACHIVACHE basureando la firma del usuario mio??????????????

Uta, le dolió al hombre la frasecilla o debe ser un chamaquillo detras de una compu, o un roco con el coheficiente de adolescente

Imaginate que me pusiera yo en lo mismo y pusiera en mi firma "Cacavache es un bañazo" o algo asi, y si no me equivoco este mae en un post diciendole a audi_assault que era un chamaco por lo que posteaba, puffff x favorrrr.......
Solo Subaru supera a Subaru!!!!
errolvm
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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Jvalverde escribió:Que le pasa al BAÑAZO de CACHIVACHE basureando la firma del usuario mio??????????????

Uta, le dolió al hombre la frasecilla o debe ser un chamaquillo detras de una compu, o un roco con el coheficiente de adolescente

Imaginate que me pusiera yo en lo mismo y pusiera en mi firma "Cacavache es un bañazo" o algo asi, y si no me equivoco este mae en un post diciendole a audi_assault que era un chamaco por lo que posteaba, puffff x favorrrr.......
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Jvalverde
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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errolvm escribió:
Jvalverde escribió:Que le pasa al BAÑAZO de CACHIVACHE basureando la firma del usuario mio??????????????

Uta, le dolió al hombre la frasecilla o debe ser un chamaquillo detras de una compu, o un roco con el coheficiente de adolescente

Imaginate que me pusiera yo en lo mismo y pusiera en mi firma "Cacavache es un bañazo" o algo asi, y si no me equivoco este mae en un post diciendole a audi_assault que era un chamaco por lo que posteaba, puffff x favorrrr.......
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Tranquilo bro, la marquilla habla por si sola, no pasa nada....
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Re: 2013 Hyundai Genesis Coupe - Detroit AutoShow

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para cochinadas y gajos YUNDAI :alien:
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