CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Maserati Fuera del Campeonato FIA GT1
Lamentablemente los actuales campeones de FIA GT1 no podran defender su titulo este año ya que no lograron conseguir un segundo equipo que se encargara de poner en pista otro par de MC12's como lo pide el reglamento del campeonato, el cual estipula que cada marca para poder participar debe disponer de cuatro vehiculos y hasta el viernes anterior Maserati solo contaba con el equipo Vitaphone Racing, luego de que meses atras el equipo aleman Triple H Hegersport se retirara del campeonato ya que segun tengo entendido prefirieron regresar a la ADAC GT Masters.
El jefe del equipo Vitaphone, Michael Bartels dijo "se acabó, no hay segundo equipo, asi que tendremos que detener nuestros planes ya que no vamos a correr dos autos mas nosotros mismos" Tambien indico que le gustaria volver en el 2012 a la categoria, especialmente de la mano del Grupo Fiat (el cual incluye a Maserati).
Fotos © FIA GT1
Lamentablemente los actuales campeones de FIA GT1 no podran defender su titulo este año ya que no lograron conseguir un segundo equipo que se encargara de poner en pista otro par de MC12's como lo pide el reglamento del campeonato, el cual estipula que cada marca para poder participar debe disponer de cuatro vehiculos y hasta el viernes anterior Maserati solo contaba con el equipo Vitaphone Racing, luego de que meses atras el equipo aleman Triple H Hegersport se retirara del campeonato ya que segun tengo entendido prefirieron regresar a la ADAC GT Masters.
El jefe del equipo Vitaphone, Michael Bartels dijo "se acabó, no hay segundo equipo, asi que tendremos que detener nuestros planes ya que no vamos a correr dos autos mas nosotros mismos" Tambien indico que le gustaria volver en el 2012 a la categoria, especialmente de la mano del Grupo Fiat (el cual incluye a Maserati).
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Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Belgian Racing se prepara para dar el salto a GT1
Matech es otro de los equipos que abandona el Campeonato GT1 este 2011 y ahora sera el equipo Belgian Racing el que se encargue de sus dos maquinas Ford GT con la ayuda del otro equipo belga Marc VDS, este ultimo ha abandonado su programa en GT3 para poderle dar apoyo a su equipo nuevo equipo "hermano". Aun falta por confirmar quienes seran sus pilotos pero si esta claro que los dos Ford correran con los colores de la bandera de Belgica.
Fotos © FIA GT1
Matech es otro de los equipos que abandona el Campeonato GT1 este 2011 y ahora sera el equipo Belgian Racing el que se encargue de sus dos maquinas Ford GT con la ayuda del otro equipo belga Marc VDS, este ultimo ha abandonado su programa en GT3 para poderle dar apoyo a su equipo nuevo equipo "hermano". Aun falta por confirmar quienes seran sus pilotos pero si esta claro que los dos Ford correran con los colores de la bandera de Belgica.
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Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Marc VDS y sus nuevos pilotos probaron en Portimao
Hablando del equipo Marc VDS, ellos tuvieron la oportunidad de probar por primera vez para esta temporada el mes pasado en el Autodromo Algarve en Portimao, las condiciones fueron un tanto complicadas pero apesar de esto sus nuevos integrantes Frédéric Makowiecki (piloto en 2010 del equipo Hexis AMR) y Marc Hennerici (piloto en 2010 del equipo Phoenix Racing) tuvieron tambien la oportunidad de probar por primera vez las maquinas Ford con que correran esta temporada en los dos dias de pruebas que estaban programados. Apesar de las condiciones tan dificiles ambos pilotos se llevaron una buena impresion de su primer contacto con los autos Ford.
Makowiecki sera el compañero del piloto regular del equipo Maxime Martin, mientras que Bas Leinders correra junto a Marc Hennerici. Aqui un video con Frédéric Makowiecki en Portimao:
[vimeo]http://www.vimeo.com/19968653[/vimeo]
Hablando del equipo Marc VDS, ellos tuvieron la oportunidad de probar por primera vez para esta temporada el mes pasado en el Autodromo Algarve en Portimao, las condiciones fueron un tanto complicadas pero apesar de esto sus nuevos integrantes Frédéric Makowiecki (piloto en 2010 del equipo Hexis AMR) y Marc Hennerici (piloto en 2010 del equipo Phoenix Racing) tuvieron tambien la oportunidad de probar por primera vez las maquinas Ford con que correran esta temporada en los dos dias de pruebas que estaban programados. Apesar de las condiciones tan dificiles ambos pilotos se llevaron una buena impresion de su primer contacto con los autos Ford.
Makowiecki sera el compañero del piloto regular del equipo Maxime Martin, mientras que Bas Leinders correra junto a Marc Hennerici. Aqui un video con Frédéric Makowiecki en Portimao:
[vimeo]http://www.vimeo.com/19968653[/vimeo]

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
En el post anterior mencione que el piloto Marc Hennerici pasa a formar parte del equipo Marc VDS esta temporada pero este cambio se da principalmente porque el equipo Phoenix Racing / Carsport del cual el formaba parte, abandonó el campeonato FIA GT1 al igual que lo hizo el otro equipo Corvette Mad Croc Racing. Parece que los C6.R GT1 podrian quedar fuera del campeonato GT1 ya que no hay equipos interesados en los autos americanos por el momento aunque existen rumores de que hay varios equipos a la espera de entrar al campeonato con estas maquinas incluyendo al equipo britanico Bamboo Engineering que podria adquirir el Corvette del equipo Phoenix (el equipo Bamboo es muy conocido en el WTCC por correr con dos Chevrolet Lacettis como independientes).
Fotos © FIA GT1
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Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Nissan contará con Sumo Power y su nuevo equipo Satelite
James Rumsey Motorsport Group contara esta temporada con su actual equipo Sumo Power y ademas de un nuevo equipo satelite creado con el fin de poder mantenerse dentro del Campeonato luego de que el equipo Swiss Racing Team dejara la marca para irse con la marca italiana Lamborghini este año, el nuevo equipo de Nissan es conocido como JRM. Los pilotos Peter Dumbreck y Michael Krumm que en 2010 estuvieron con Sumo Power ahora pasaran a JRM junto al aleman Lucas Luhr (conocido como piloto de fabrica en Audi y que hara su debut este año en GT1) asi como Richard Westbrook. (Las parejas seran Krumm-Luhr y Dumbreck-Westbrook)
En Sumo Power hasta el momento se tienen confirmados a Enrique Bernoldi y Ricardo Zonta en uno de los GT-R's, pronto estará por confirmarse a los otros dos pilotos. Por el momento aqui esta la imagen de como va la decoracion de los Nissan GT-R de JRM:
James Rumsey Motorsport Group contara esta temporada con su actual equipo Sumo Power y ademas de un nuevo equipo satelite creado con el fin de poder mantenerse dentro del Campeonato luego de que el equipo Swiss Racing Team dejara la marca para irse con la marca italiana Lamborghini este año, el nuevo equipo de Nissan es conocido como JRM. Los pilotos Peter Dumbreck y Michael Krumm que en 2010 estuvieron con Sumo Power ahora pasaran a JRM junto al aleman Lucas Luhr (conocido como piloto de fabrica en Audi y que hara su debut este año en GT1) asi como Richard Westbrook. (Las parejas seran Krumm-Luhr y Dumbreck-Westbrook)
En Sumo Power hasta el momento se tienen confirmados a Enrique Bernoldi y Ricardo Zonta en uno de los GT-R's, pronto estará por confirmarse a los otros dos pilotos. Por el momento aqui esta la imagen de como va la decoracion de los Nissan GT-R de JRM:

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
En Young Driver AMR ya estan listos para la 1era Fecha de FIA GT1
El equipo Young Driver AMR completo su formacion de pilotos para esta temporada, en la cual se incluye al nuevo integrante Alex Müller que estuvo corriendo para Triple H Team Hegersport y Mad Croc Racing y en 2009 fue campeon de FIA GT con Jet Alliance. Young Driver ha conservado a 3 de sus cuatro pilotos de 2010, ellos son Darren Turner, Stefan Mücke y Tomáš Enge.
Para esta temporada Darren Turner estara en el Aston Martin #8 con Stefan Mücke mientras que Tomáš Enge estara en la 7 junto a Alex Müller. El equipo ya se ha preparado muy bien para lo que sera esta segunda temporada del campeonato FIA GT1 ya que hace una semana aproximadamente estuvieron probando sus Aston Martin's con exito en el Aeropuerto de Paderborn, Alemania. Las piezas y los autos estan ya en camino a Abu Dhabi para lo que sera la 1era fecha del Campeonato Mundial GT1 el proximo 25 de marzo en Yas Marina.
Fotos © FIA GT1
El equipo Young Driver AMR completo su formacion de pilotos para esta temporada, en la cual se incluye al nuevo integrante Alex Müller que estuvo corriendo para Triple H Team Hegersport y Mad Croc Racing y en 2009 fue campeon de FIA GT con Jet Alliance. Young Driver ha conservado a 3 de sus cuatro pilotos de 2010, ellos son Darren Turner, Stefan Mücke y Tomáš Enge.
Para esta temporada Darren Turner estara en el Aston Martin #8 con Stefan Mücke mientras que Tomáš Enge estara en la 7 junto a Alex Müller. El equipo ya se ha preparado muy bien para lo que sera esta segunda temporada del campeonato FIA GT1 ya que hace una semana aproximadamente estuvieron probando sus Aston Martin's con exito en el Aeropuerto de Paderborn, Alemania. Las piezas y los autos estan ya en camino a Abu Dhabi para lo que sera la 1era fecha del Campeonato Mundial GT1 el proximo 25 de marzo en Yas Marina.
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Última edición por OscarF21 el 03 Mar 2011 19:07, editado 1 vez en total.

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Como me gusta esta categoria!!! Son todos los chuzos juntos!!!! 
Buenísima la info Vega!!!!

Buenísima la info Vega!!!!

El verdadero piloto es aquel cuyo sentido de auto preservación desaparece en la pista...
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
El ex piloto de Vitaphone Maserati Miguel Ramos se va al GT Open.
Miguel Ramos ahora ex piloto del equipo Vitaphone Maserati estara corriendo en el Campeonato GT Open con una Ferrari 458 con la escuadra Edil Cris junto al piloto Raffaele Giammaria y ademas del GT Open tambien representara a Edil Cris en el campeonato español de GT's junto a su hermano Joao Ramos. Miguel ha corrido en FIA GT desde el año 2002 obteniendo victorias en Brno y Nogaro en 2007 y 2008 respectivamente en una Maserati MC 12 del Vitaphone Racing Team.
Esta es la Ferrari con la que participara Miguel Ramos en el GT Open Iternacional:
Miguel Ramos ahora ex piloto del equipo Vitaphone Maserati estara corriendo en el Campeonato GT Open con una Ferrari 458 con la escuadra Edil Cris junto al piloto Raffaele Giammaria y ademas del GT Open tambien representara a Edil Cris en el campeonato español de GT's junto a su hermano Joao Ramos. Miguel ha corrido en FIA GT desde el año 2002 obteniendo victorias en Brno y Nogaro en 2007 y 2008 respectivamente en una Maserati MC 12 del Vitaphone Racing Team.
Esta es la Ferrari con la que participara Miguel Ramos en el GT Open Iternacional:

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
que ahuevao que se tuviera que retirar Maserati... seguro los costos de correr esos MC12 son demasiado altos como para convencer a otros equipos. Charita.
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
BUCK FERNIE
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Swiss Racing Team con Lamborghini esta temporada
El equipo Swiss Racing ha decidido participar este año con un par de Lamborghini Murcielagos luego de una no muy buena temporada con Nissan, dichos Lamborghini's pertenecian la temporada pasada al equipo Reiter Engineering que ha decidido retirarse del campeonato. Karl Wendlinger y Max Nilsson son los pilotos confirmado por el momento y que de hecho trabajaron con el equipo la temporada 2010. La escuadra con base en Inwil, Suiza, espera anunciar a sus otros dos pilotos pronto mientras que el proximo 11 de marzo estarán enviando sus dos autos via aerea a Abu Dhabi para preparase de lleno para la primera fecha del campeonato.
Fotos © FIA GT1
El equipo Swiss Racing ha decidido participar este año con un par de Lamborghini Murcielagos luego de una no muy buena temporada con Nissan, dichos Lamborghini's pertenecian la temporada pasada al equipo Reiter Engineering que ha decidido retirarse del campeonato. Karl Wendlinger y Max Nilsson son los pilotos confirmado por el momento y que de hecho trabajaron con el equipo la temporada 2010. La escuadra con base en Inwil, Suiza, espera anunciar a sus otros dos pilotos pronto mientras que el proximo 11 de marzo estarán enviando sus dos autos via aerea a Abu Dhabi para preparase de lleno para la primera fecha del campeonato.
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Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Calendario 2011 del Campeonato Mundial FIA GT1:
26 de Marzo — Emiratos Arabes Unidos, Abu Dhabi
10 de Abril — Bélgica, Zolder
8 de Mayo — Portugal, Algarve
15 de Mayo — Alemania, Sachsenring
5 de Junio — Reino Unido, Silverstone
3 de Julio — España, Navarra
17 de Julio — Francia, Paul Ricard HTTT
4 de Septiembre — China, Ordos
23 de Octubre — Brasil, Curitiba
6 de Noviembre — Argentina, San Luís
26 de Marzo — Emiratos Arabes Unidos, Abu Dhabi
10 de Abril — Bélgica, Zolder
8 de Mayo — Portugal, Algarve
15 de Mayo — Alemania, Sachsenring
5 de Junio — Reino Unido, Silverstone
3 de Julio — España, Navarra
17 de Julio — Francia, Paul Ricard HTTT
4 de Septiembre — China, Ordos
23 de Octubre — Brasil, Curitiba
6 de Noviembre — Argentina, San Luís

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
El 16 de marzo es el ultimo dia de inscripciones para el Campeonato Mundial de FIA GT1 y hasta el momento solo 16 autos están confirmados, en los ultimos dias no se ha escuchado nada sobre alguna nueva incorporacion.
HEXIS AMR y AMR Young Driver son los dos equipos de Aston Martin
Marc VDS Racing Team y el Belgian GT son los equipos confirmados con los dos Ford GT's.
All Inkl.com Münnich Motorsport y Swiss Racing Team Othmar Welti compartiran los Lamborghini's
Sumo Power GT y JRM Motorsport con los GTR's
HEXIS AMR y AMR Young Driver son los dos equipos de Aston Martin
Marc VDS Racing Team y el Belgian GT son los equipos confirmados con los dos Ford GT's.
All Inkl.com Münnich Motorsport y Swiss Racing Team Othmar Welti compartiran los Lamborghini's
Sumo Power GT y JRM Motorsport con los GTR's

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Este campeonato huele a cala si lo mantienen así...
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Corvette si podrá estar presente en el Campeonato 2011
Segun Stephan Ratel, la gente de Selleslagh Racing y DKR Engineering que el año pasado se unieron para conformar el equipo Mad-Croc Racing, se encargaran de poner en pista un par de Corvette's C6.R cada uno esta temporada. Aun asi parece que DKR no ha conseguido su segundo Corvette por lo que podria correr la primera fecha del campeonato en Abu Dhabi con solo un auto el proximo 26 de marzo.
Tengo entendido que el equipo Selleslagh Racing va a utilizar uno de los chasis que tienen del año pasado (del Mad-Croc Racing) y van a alquilar uno de los Corvettes utilizados la temporada pasada por el equipo Phoenix a sus nuevos dueños ya que ambos Corvettes fueron vendidos a unos equipos privados, entre ellos R Racing Zero con el piloto Dave Basu y el otro es Mad Team & Daring con el piloto Rick Abresch (de hecho Rick este 2010 corrio un Corvette Z06 GT3) para el campeonato holandes Dutch Supercar Challenge y Selleslagh les brindara sus servicios a ambos autos. Mientras que DKR tambien tiene el otro chasis del año pasado y parece que puede haber un negocio con la gente de Pratt & Miller con un chasis que tienen totalmente nuevo pero todavia no hay nada concreto.
El equipo britanico Bamboo Engineering se aparto de sus planes por correr con la marca americana la semana pasada.
Foto © FIA GT1
Segun Stephan Ratel, la gente de Selleslagh Racing y DKR Engineering que el año pasado se unieron para conformar el equipo Mad-Croc Racing, se encargaran de poner en pista un par de Corvette's C6.R cada uno esta temporada. Aun asi parece que DKR no ha conseguido su segundo Corvette por lo que podria correr la primera fecha del campeonato en Abu Dhabi con solo un auto el proximo 26 de marzo.
Tengo entendido que el equipo Selleslagh Racing va a utilizar uno de los chasis que tienen del año pasado (del Mad-Croc Racing) y van a alquilar uno de los Corvettes utilizados la temporada pasada por el equipo Phoenix a sus nuevos dueños ya que ambos Corvettes fueron vendidos a unos equipos privados, entre ellos R Racing Zero con el piloto Dave Basu y el otro es Mad Team & Daring con el piloto Rick Abresch (de hecho Rick este 2010 corrio un Corvette Z06 GT3) para el campeonato holandes Dutch Supercar Challenge y Selleslagh les brindara sus servicios a ambos autos. Mientras que DKR tambien tiene el otro chasis del año pasado y parece que puede haber un negocio con la gente de Pratt & Miller con un chasis que tienen totalmente nuevo pero todavia no hay nada concreto.
El equipo britanico Bamboo Engineering se aparto de sus planes por correr con la marca americana la semana pasada.
Foto © FIA GT1

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Este miercoles se llevo a cabo la presentacion oficial de la temporada 2011 en Paris, aqui les dejo el comunicado oficial:
Paris Launch for 2011 Season
The official launch of the 2011 GT1 season was staged yesterday in the historic surroundings of the Hotel des Invalides in Paris. Stephane Ratel, the CEO of SRO Motorsports Group, addressed over 300 guests at a press conference and cocktail reception as the FIA GT1 World Championship prepares for its second year of competition.
Teams, sponsors, drivers and VIPs including Jean Todt, the FIA President and Mark A Hayek, the president and CEO of Blancpain, gathered to hear the plans for the 2011 season.
A key compnent of the strategy for 2011 involves a new media campaign which includes a partnership with Daily Motion as the new broadband TV distributor and EA Sports which has produced Need For Speed Shift 2 which is modelled on the GT1 series. This extends the existing relationship with global broadcaster Bloomberg Television as the series aims to reach a broader and younger audience.
“After an exciting inaugural season of the FIA GT1 World Championship, we are delighted to unveil a strong line-up, in both drivers and teams, for 2011,” Ratel said.
“We are also moving into new markets, with the first GT1 World event in China in September and we are also visiting new circuits in Belgium, Germany and Brazil.
"Our strategic partnerships with Daily Motion and EA Sports will enable us to take GT1World to a whole new audience. We firmly believe that new media is the right direction for the championship."
Iconic sports car brands such as Aston Martin, Corvette, Ford, Lamborghini and Nissan will be on the start grid for the new season while Ratel confirmed that there is serious interest from at least 15 brands in total in wanting to be part of the "most exciting sports car championship in the world".
2011 sees the FIA GT1 World Championship once again take to the global stage with new teams and new challenges, with the addition of China to the list of host countries, while the German round moves to the Sachsenring and the Brazilian round to Curitiba.
The Championship will feature the most iconic and inspirational sportscar marques in the world including Aston Martin, Ford, Lamborghini and Nissan. The series will visit some of the world’s most legendary and iconic circuits. The season starts, as it did in 2010, in the United Arab Emirates on the F1 circuit at Yas Marina in Abu Dhabi.
The European leg of the championship starts in Belgium with round two at Zolder before moving to Portugal, where the teams and drivers will be tested on the challenging Algarve circuit. Then on to Germany for the first-ever visit by an FIA GT Championship to the Sachsenring, home of the German round of the MotoGP.
The British round will be at the beginning of June where the drivers will fight it out on the Silverstone GP circuit to become the latest recipients of the world-famous Royal Automobile Club Tourist Trophy.
The next round is held in Northern Spain at the brand new Navarra circuit before heading to the Paul Ricard in the South of France for the final European race of 2011. At the start of September the FIA GT1 World Championship will head east to China, to compete on the Ordos International circuit.
The season finale will once again be held in South America with Round 9 at Curitiba in Brazil before the final round of the second FIA GT1 World Championship season takes place in Argentina on the majestic San Luis circuit at the start of November.
Besides GT1, the highly-successful FIA GT3 European Championship begins its sixth season in May and continues to be the standard for all national and international GT championships. GT3 will become the first international car series to race in Russia with two rounds at the brand new Smolenskring in August.
This, along with new cars in the shape of the Mercedes AMG SLS GT3 and Ferrari 458 keeps the FIA GT3 European Championship at the forefront of European sportscar racing.
2011 also sees the launch of the Blancpain Endurance Series, an international series for GT3 and GT4 cars, with different categories ranging from amateur pairings to full professional line-ups, over four three-hour races in Italy, Spain, France and the UK and blue riband event for GT racing, the Total 24 Hours of Spa in Belgium.
SRO Motorsports Group also organises and promotes flourishing national GT Championships in Brazil, Great Britain and Germany,healthy franchises in the Netherlands and Belgium and the Cooper Tires British F3 International Series – a proving ground for future stars of Formula One.
In 2011 three new national championships have also added to the SRO portfolio with the Formula Renault 2.0 Championship and the Air Asia Renault Clio Cup in the UK and the Mercedes-Benz Grand Challenge in Brazil. A new partnership has been agreed with the Super Taikyu Series for the introduction of the GT3 category in Japan.
Comunicado y Fotos © FIA GT1
Paris Launch for 2011 Season
The official launch of the 2011 GT1 season was staged yesterday in the historic surroundings of the Hotel des Invalides in Paris. Stephane Ratel, the CEO of SRO Motorsports Group, addressed over 300 guests at a press conference and cocktail reception as the FIA GT1 World Championship prepares for its second year of competition.
Teams, sponsors, drivers and VIPs including Jean Todt, the FIA President and Mark A Hayek, the president and CEO of Blancpain, gathered to hear the plans for the 2011 season.
A key compnent of the strategy for 2011 involves a new media campaign which includes a partnership with Daily Motion as the new broadband TV distributor and EA Sports which has produced Need For Speed Shift 2 which is modelled on the GT1 series. This extends the existing relationship with global broadcaster Bloomberg Television as the series aims to reach a broader and younger audience.
“After an exciting inaugural season of the FIA GT1 World Championship, we are delighted to unveil a strong line-up, in both drivers and teams, for 2011,” Ratel said.
“We are also moving into new markets, with the first GT1 World event in China in September and we are also visiting new circuits in Belgium, Germany and Brazil.
"Our strategic partnerships with Daily Motion and EA Sports will enable us to take GT1World to a whole new audience. We firmly believe that new media is the right direction for the championship."
Iconic sports car brands such as Aston Martin, Corvette, Ford, Lamborghini and Nissan will be on the start grid for the new season while Ratel confirmed that there is serious interest from at least 15 brands in total in wanting to be part of the "most exciting sports car championship in the world".
2011 sees the FIA GT1 World Championship once again take to the global stage with new teams and new challenges, with the addition of China to the list of host countries, while the German round moves to the Sachsenring and the Brazilian round to Curitiba.
The Championship will feature the most iconic and inspirational sportscar marques in the world including Aston Martin, Ford, Lamborghini and Nissan. The series will visit some of the world’s most legendary and iconic circuits. The season starts, as it did in 2010, in the United Arab Emirates on the F1 circuit at Yas Marina in Abu Dhabi.
The European leg of the championship starts in Belgium with round two at Zolder before moving to Portugal, where the teams and drivers will be tested on the challenging Algarve circuit. Then on to Germany for the first-ever visit by an FIA GT Championship to the Sachsenring, home of the German round of the MotoGP.
The British round will be at the beginning of June where the drivers will fight it out on the Silverstone GP circuit to become the latest recipients of the world-famous Royal Automobile Club Tourist Trophy.
The next round is held in Northern Spain at the brand new Navarra circuit before heading to the Paul Ricard in the South of France for the final European race of 2011. At the start of September the FIA GT1 World Championship will head east to China, to compete on the Ordos International circuit.
The season finale will once again be held in South America with Round 9 at Curitiba in Brazil before the final round of the second FIA GT1 World Championship season takes place in Argentina on the majestic San Luis circuit at the start of November.
Besides GT1, the highly-successful FIA GT3 European Championship begins its sixth season in May and continues to be the standard for all national and international GT championships. GT3 will become the first international car series to race in Russia with two rounds at the brand new Smolenskring in August.
This, along with new cars in the shape of the Mercedes AMG SLS GT3 and Ferrari 458 keeps the FIA GT3 European Championship at the forefront of European sportscar racing.
2011 also sees the launch of the Blancpain Endurance Series, an international series for GT3 and GT4 cars, with different categories ranging from amateur pairings to full professional line-ups, over four three-hour races in Italy, Spain, France and the UK and blue riband event for GT racing, the Total 24 Hours of Spa in Belgium.
SRO Motorsports Group also organises and promotes flourishing national GT Championships in Brazil, Great Britain and Germany,healthy franchises in the Netherlands and Belgium and the Cooper Tires British F3 International Series – a proving ground for future stars of Formula One.
In 2011 three new national championships have also added to the SRO portfolio with the Formula Renault 2.0 Championship and the Air Asia Renault Clio Cup in the UK and the Mercedes-Benz Grand Challenge in Brazil. A new partnership has been agreed with the Super Taikyu Series for the introduction of the GT3 category in Japan.
Comunicado y Fotos © FIA GT1

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Mas Fotos de la Presentacion de la Temporada 2011 ayer en Paris
Fotos © FIA GT1
Fotos © FIA GT1

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Sumo Power Confirma a Jamie Campbell-Walter y a David Brabham
El equipo Sumo Power ha confirmado a los pilotos Jamie Campbell Walter y David Brabham como pilotos de su Nissan GT-R #21 siendo asi compañeros de los ya confirmados anteriormente Ricardo Zonta y Enrique Bernoldi en el auto 20. Campbell Walter participo en el campeonato mundial la temporada pasada con este equipo britanico en la maquina #23 junto a Warren Hughes mientras que David Brabham si hara su debut dentro de esta categoria y este jueves tuvo la oportunidad de probar su nuevo Nissan GT1 por primera vez en el circuito de Zolder en Belgica donde el equipo estuvo probando junto con los pilotos de su agrupacion hermana JRM (Peter Dumbreck y Michael Krumm - Richard Westbrook y Lucas Luhr) y los ex GT-R's del Swiss Racing Team.
Comunicado Oficial de FIA GT1
David Brabham Joins Jamie Campbell-Walter at Sumo Power
The Sumo Power GT team is pleased to announce that David Brabham and Jamie Campbell-Walter will join Ricardo Zonta and Enrique Bernoldi for its two-car assault in this year’s FIA GT1 World Championship.
Following the recent announcement that Zonta and Bernoldi will drive Nissan GT-R number 20 this season, the selection as to who would drive car number 21 was initially going to be made after a track-test in Qatar. However, due to a series of circumstances beyond the team’s control, the test could not go ahead and the decision was therefore confirmed earlier this week.
Brabham, who has been racing sports cars since 1991, brings with him a wealth of experience. His long list of career achievements include an outright win at Le Mans in 2009, preceded by double-GT1 Class victories in 2007 and 2008.
Added to this, he claimed back-to-back ALMS (American Le Mans Series) titles in 2009 and 2010. Brabham joining the team also represents a NISMO (Nissan Motorsports International Co. Ltd.) renaissance, as it was 20 years ago when, driving a Nissan Skyline GT-R, he won the infamous Spa 24-hour endurance event.
Having driven for the team in 2010, former FIA GT Champion Campbell-Walter has a year’s experience of the Nissan GT-R behind him. His impressive season included winning round two at Silverstone, the victory seeing him and former team-mate Warren Hughes presented with the coveted Tourist Trophy.
Since it was announced that Zonta and Bernoldi would be joining the team, both have expressed their enthusiasm about driving for Sumo Power GT and how impressed they were with the team’s performance in 2010. Even though the two Brazilians have known each other for a long time and are close friends, this season will see them compete as team-mates for the very first time and therefore, they are eager to see how their new-found partnership will work.
Brabham, Zonta and Bernoldi got their first taste of the Sumo Power GT Nissan GT-Rs yesterday (10th March), when they attended a full-team test at Zolder in Belgium. The cars now make their onward journey to the United Arab Emirates for the first of this season’s 10-rounds, which is to be held at the spectacular Yas Marina Circuit in Abu Dhabi on 26th March.
Team Quotes
David Brabham
“When I was at the FIA awards ceremony in December, I saw the GT1 trophy being presented and I thought how cool it would be to win it. Therefore, I was delighted when the opportunity came up to join Sumo Power GT. I’m now really excited to be part of the team and the FIA GT1 World Championship. The series
has all the right ingredients and I like the format of the races. A reflection of its credibility is the number of top-level drivers that are taking part, which means there’s a lot out there that could win the title – and of course, that includes the drivers in the two Nissan teams.”
Jamie Campbell-Walter
“I am absolutely delighted to be back with Sumo Power GT for a second season. I’m looking forward to using my experience from last year and hope this will help get us off to a flying start. Obviously, this time I’m sharing the car with a new team-mate, which will be different. I’ve raced against David in the past and I know he is an extremely competitive driver, so I’m pleased that he’ll be on my side now!”
Ricardo Zonta
“I am very excited by the prospect of racing with a professional team like Sumo Power GT and to be sharing the car with Enrique, as we are very close friends. We have never raced in the same team before, so it will be interesting to see how our partnership works. The new circuits that the championship visits this year will be a challenge, but I like that. It can sometimes make for closer racing, which is always a good thing. I think we have a very promising season ahead of us.”
Enrique Bernoldi
“I am extremely pleased to be joining Sumo Power GT and to drive a Nissan this year. The team looks very motivated. I have known Ricardo since we were kids, so I think we will be able to work together well and I am pleased that the championship is visiting our home track at Curitiba. Although there may not be quite as many cars on the grid this year, there are a lot of professional drivers and I think this will make the championship very competitive. The Sumo Power GT Nissans showed great potential last year and I think that Ricardo and I will have a very good chance of fighting for the title, which of course is our number-one goal.”
Andy Barnes (Team Principal)
“Since starting Sumo Power in 2002, the one passion I have above all else is to see our cars out there competing – and winning! That’s why I’m delighted to be heading-up the Sumo Power GT team this season. We intend to build on everything the team achieved last year and, with our great line-up of drivers, we’re aiming for nothing less than the title. Bring it on!”
Hiroke Furuse (Team Manager)
“I played a supporting role in the management of the Sumo Power GT team in 2010, so I am pleased to move in to a front-line position for 2011. Unlike this time last year, when the team was brand new, we have the invaluable experience of a season behind us, so this time we are in a position to hit the ground running, right from the first round.”
© FIA GT1
El equipo Sumo Power ha confirmado a los pilotos Jamie Campbell Walter y David Brabham como pilotos de su Nissan GT-R #21 siendo asi compañeros de los ya confirmados anteriormente Ricardo Zonta y Enrique Bernoldi en el auto 20. Campbell Walter participo en el campeonato mundial la temporada pasada con este equipo britanico en la maquina #23 junto a Warren Hughes mientras que David Brabham si hara su debut dentro de esta categoria y este jueves tuvo la oportunidad de probar su nuevo Nissan GT1 por primera vez en el circuito de Zolder en Belgica donde el equipo estuvo probando junto con los pilotos de su agrupacion hermana JRM (Peter Dumbreck y Michael Krumm - Richard Westbrook y Lucas Luhr) y los ex GT-R's del Swiss Racing Team.
Comunicado Oficial de FIA GT1
David Brabham Joins Jamie Campbell-Walter at Sumo Power
The Sumo Power GT team is pleased to announce that David Brabham and Jamie Campbell-Walter will join Ricardo Zonta and Enrique Bernoldi for its two-car assault in this year’s FIA GT1 World Championship.
Following the recent announcement that Zonta and Bernoldi will drive Nissan GT-R number 20 this season, the selection as to who would drive car number 21 was initially going to be made after a track-test in Qatar. However, due to a series of circumstances beyond the team’s control, the test could not go ahead and the decision was therefore confirmed earlier this week.
Brabham, who has been racing sports cars since 1991, brings with him a wealth of experience. His long list of career achievements include an outright win at Le Mans in 2009, preceded by double-GT1 Class victories in 2007 and 2008.
Added to this, he claimed back-to-back ALMS (American Le Mans Series) titles in 2009 and 2010. Brabham joining the team also represents a NISMO (Nissan Motorsports International Co. Ltd.) renaissance, as it was 20 years ago when, driving a Nissan Skyline GT-R, he won the infamous Spa 24-hour endurance event.
Having driven for the team in 2010, former FIA GT Champion Campbell-Walter has a year’s experience of the Nissan GT-R behind him. His impressive season included winning round two at Silverstone, the victory seeing him and former team-mate Warren Hughes presented with the coveted Tourist Trophy.
Since it was announced that Zonta and Bernoldi would be joining the team, both have expressed their enthusiasm about driving for Sumo Power GT and how impressed they were with the team’s performance in 2010. Even though the two Brazilians have known each other for a long time and are close friends, this season will see them compete as team-mates for the very first time and therefore, they are eager to see how their new-found partnership will work.
Brabham, Zonta and Bernoldi got their first taste of the Sumo Power GT Nissan GT-Rs yesterday (10th March), when they attended a full-team test at Zolder in Belgium. The cars now make their onward journey to the United Arab Emirates for the first of this season’s 10-rounds, which is to be held at the spectacular Yas Marina Circuit in Abu Dhabi on 26th March.
Team Quotes
David Brabham
“When I was at the FIA awards ceremony in December, I saw the GT1 trophy being presented and I thought how cool it would be to win it. Therefore, I was delighted when the opportunity came up to join Sumo Power GT. I’m now really excited to be part of the team and the FIA GT1 World Championship. The series
has all the right ingredients and I like the format of the races. A reflection of its credibility is the number of top-level drivers that are taking part, which means there’s a lot out there that could win the title – and of course, that includes the drivers in the two Nissan teams.”
Jamie Campbell-Walter
“I am absolutely delighted to be back with Sumo Power GT for a second season. I’m looking forward to using my experience from last year and hope this will help get us off to a flying start. Obviously, this time I’m sharing the car with a new team-mate, which will be different. I’ve raced against David in the past and I know he is an extremely competitive driver, so I’m pleased that he’ll be on my side now!”
Ricardo Zonta
“I am very excited by the prospect of racing with a professional team like Sumo Power GT and to be sharing the car with Enrique, as we are very close friends. We have never raced in the same team before, so it will be interesting to see how our partnership works. The new circuits that the championship visits this year will be a challenge, but I like that. It can sometimes make for closer racing, which is always a good thing. I think we have a very promising season ahead of us.”
Enrique Bernoldi
“I am extremely pleased to be joining Sumo Power GT and to drive a Nissan this year. The team looks very motivated. I have known Ricardo since we were kids, so I think we will be able to work together well and I am pleased that the championship is visiting our home track at Curitiba. Although there may not be quite as many cars on the grid this year, there are a lot of professional drivers and I think this will make the championship very competitive. The Sumo Power GT Nissans showed great potential last year and I think that Ricardo and I will have a very good chance of fighting for the title, which of course is our number-one goal.”
Andy Barnes (Team Principal)
“Since starting Sumo Power in 2002, the one passion I have above all else is to see our cars out there competing – and winning! That’s why I’m delighted to be heading-up the Sumo Power GT team this season. We intend to build on everything the team achieved last year and, with our great line-up of drivers, we’re aiming for nothing less than the title. Bring it on!”
Hiroke Furuse (Team Manager)
“I played a supporting role in the management of the Sumo Power GT team in 2010, so I am pleased to move in to a front-line position for 2011. Unlike this time last year, when the team was brand new, we have the invaluable experience of a season behind us, so this time we are in a position to hit the ground running, right from the first round.”
© FIA GT1

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
6 Juegos de Llantas Para Esta Temporada!
Los equipos podrán utilizar 6 juegos de llantas cada fin de semana de carrera durante esta temporada, 2 más con respecto al año anterior, y además se les permitirá utilizar un juego de llantas usadas a partir de la 2da fecha de esta temporada en adelante. Esto quiere decir que los equipos van a manejar las llantas de la siguiente manera, dispondrán de 2 juegos de llantas nuevas para las dos prácticas de 80 minutos, la sesion de Pre Clasificacion (3era Practica) asi como para el Warm Up de 30 minutos, dejandolos con 4 juegos de llantas para utilizar en la Clasificacion y en las 2 carreras de 60 minutos cada una.
Foto © FIA GT1
Los equipos podrán utilizar 6 juegos de llantas cada fin de semana de carrera durante esta temporada, 2 más con respecto al año anterior, y además se les permitirá utilizar un juego de llantas usadas a partir de la 2da fecha de esta temporada en adelante. Esto quiere decir que los equipos van a manejar las llantas de la siguiente manera, dispondrán de 2 juegos de llantas nuevas para las dos prácticas de 80 minutos, la sesion de Pre Clasificacion (3era Practica) asi como para el Warm Up de 30 minutos, dejandolos con 4 juegos de llantas para utilizar en la Clasificacion y en las 2 carreras de 60 minutos cada una.
Foto © FIA GT1

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Mas Puntos Para La Carrera Clasificatoria
Para esta temporada los seran los 6 primeros lugares los que tendran la oportunidad de sumar puntos al final de la Carrera Clasificatoria y no solo los 3 primeros como se hacia el año anterior, dichos puntos se repartirán de la siguiente manera:
Para esta temporada los seran los 6 primeros lugares los que tendran la oportunidad de sumar puntos al final de la Carrera Clasificatoria y no solo los 3 primeros como se hacia el año anterior, dichos puntos se repartirán de la siguiente manera:

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
El Lastre
Ahora se le agregara lastre a los 2 primeros lugares al final de la Carrera Clasificatoria sumandole al 1er lugar 10kg y al 2do 5kg mientras que para la carrera del dia domingo se redujo el peso para el 1er lugar pasando de 40kg que era lo que se le agregaba en el 2010 a unos 30kg.
Ahora se le agregara lastre a los 2 primeros lugares al final de la Carrera Clasificatoria sumandole al 1er lugar 10kg y al 2do 5kg mientras que para la carrera del dia domingo se redujo el peso para el 1er lugar pasando de 40kg que era lo que se le agregaba en el 2010 a unos 30kg.

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- DaniloMorera
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Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
La verdad esta sola en organizacion la FIA GT1
- mclaren
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Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
q mercedes mas FEOS con todos los diablos, en cambio, casi me voy d espaldas al ver ese espejo AM
OZ deberian prohibirlos de x vida, q vara mas HORRIBLE en esos lamb
OZ deberian prohibirlos de x vida, q vara mas HORRIBLE en esos lamb
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Mae Oscar que buen brete, felicidades al chile!
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
Swiss Racing Roll Out 2011 Cars
Two weeks before the start of the FIA GT1 World Championship Swiss Racing Team with headquarters in Inwil (CHE) did the rollout of the two Lamborghini Murciélago LP 670 R-SV. Pilots Karl Wendlinger (AUT) and Max Nilsson (SWE) were able to have a close look at their new racing cars in France. Spring-like temperatures and sunshine provided ideal conditions for completing the first few kilometres with the new cars. There were no problems during the first test sessions. Therefore the cars are now being prepared for the transport to the United Arab Emirates. In a few days time they will be flown to Abu Dhabi by plane.
Team principal Othmar Welti, “We are very happy with the rollout. There were no problems. Reiter Engineering handed the cars over in perfect condition. I am confident that the Lamborghini provide a good base for being more successful than last season. The first test in Abu Dhabi on March 23rd will surely give us a first taste of how we are able to manage the new cars. So far we did not have a chance to test them thoroughly.
It was a very difficult time and not always easy but we have made it. I would like to thank those who supported us and continue to support us.”
Two additional drivers will be announced shortly. They will share the cockpits with the Austrian and the Swede.
Texto © FIA GT1
Foto © motioncompany
Two weeks before the start of the FIA GT1 World Championship Swiss Racing Team with headquarters in Inwil (CHE) did the rollout of the two Lamborghini Murciélago LP 670 R-SV. Pilots Karl Wendlinger (AUT) and Max Nilsson (SWE) were able to have a close look at their new racing cars in France. Spring-like temperatures and sunshine provided ideal conditions for completing the first few kilometres with the new cars. There were no problems during the first test sessions. Therefore the cars are now being prepared for the transport to the United Arab Emirates. In a few days time they will be flown to Abu Dhabi by plane.
Team principal Othmar Welti, “We are very happy with the rollout. There were no problems. Reiter Engineering handed the cars over in perfect condition. I am confident that the Lamborghini provide a good base for being more successful than last season. The first test in Abu Dhabi on March 23rd will surely give us a first taste of how we are able to manage the new cars. So far we did not have a chance to test them thoroughly.
It was a very difficult time and not always easy but we have made it. I would like to thank those who supported us and continue to support us.”
Two additional drivers will be announced shortly. They will share the cockpits with the Austrian and the Swede.
Texto © FIA GT1
Foto © motioncompany

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.
Re: CAMPEONATO MUNDIAL FIA GT1 2011
El piloto alemán Markus Winkelhock que ha estado corriendo en el Campeonato DTM hará su debut en la categoria GT1 con uno de los Lamborghini's del equipo Munnich Motorsport All-Inkl, Winkelhock ha perdido la oportunidad de continuar en el DTM esta temporada luego de finalizar en el puesto 12 del campeonato al termino del 2010. El ex DTM hará dupla con Marc Basseng (piloto y manager del equipo) y de esta forma con Nicky Pastorelli y Dominik Schwager confirmados en el otro auto el equipo Munnich Motorsport estaría listo para afrontar la presente temporada.
Foto © FIA GT1
Foto © FIA GT1

Tom Batch, Sebastian Vettel's systems engineer.