Página 1 de 1

-Civic R3-

Publicado: 24 Feb 2007 19:41
por MM.COM
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen

Publicado: 24 Feb 2007 20:30
por yoorch
me acuerda a un 206

Publicado: 24 Feb 2007 21:17
por Mapache
Eso es Super 1600 o Super 2000 ?

Publicado: 02 Mar 2007 23:14
por MM.COM
Honda desarrollará un Súper 2000

La marca japonesa Honda, conocida por sus productos de alta calidad, quiere ahora explorar el campo de los rallyes, después de presentar en el pasado Salón de París un Civic Type R destinado a las pruebas de carretera.

Sobre el Civic Type R, que es muy habitual en Finlandia y ahora en Italia, Mauro Nocentini, el conocido preparador italiano de Mitsubishi y que este año hará correr también a los Fiat Punto Abarth Súper 2000, está preparando una versión Grupo N de dicho modelo.

Paralelamente, otro preparador italiano, JAS Motorsport, está desarrollando una versión de la categoría R3 de la FIA para hacer correr este coche con las preparaciones de motor permitidas, que se podrían aproximar a las de los antiguos Kit-Car.

Pero, finalmente, la noticia más importante es que Nocentini estaría trabajando junto con la casa madre en una versión Súper 2000 para rallyes, que Honda podría homologar ya el próximo año. Con este objetivo, MRT habría sondeado a varios pilotos de notoriedad, entre ellos uno español, para la puesta a punto y participación de este modelo Súper 2000 en la próxima temporada.

Publicado: 03 Mar 2007 08:06
por yacka
El vehículo tiene su gracia ... Según leí por ahí, el motor es el mismo que han usado en otras generaciones (2.0 i-VTEC) pero con potencia aumentada a 201 CV que los da a 8.000 rpm.... algo escasa para las expectativas que tienen ... Pero bueno, ya vienen otras versiones...

Lo que en definitiva no me llama la atención, es su diseño trasero ... no sé, como que algo no concuerda .. :-#

Vamos a ver que más se les ocurre con este Civic R3

Publicado: 03 Mar 2007 08:16
por MarJim
A mi sí me gusta me parece que el carro esta muy bonito!
Si gustos no hubieran...........

Publicado: 05 Mar 2007 18:44
por pmontero
Que bueno un Civic S2000, más marcas acercándose al rallismo con su propia filosofía... además el formato de S2000 se le debe dar bastante bien a Honda con sus motores que arrollan como el diablo mismo. Alguien sabe si las regulaciones S2000 permites sistemas de regulación de admisión variable como el VTEC?

Los demás Super 2000 andan alrededor de 270-280 bhp... habrá que ver que logran hacer en Honda.

Publicado: 26 Sep 2007 15:05
por jcorella

Publicado: 26 Sep 2007 18:34
por adolfobejarano
Super 2000, also known as S2000, is an FIA specification and classification for production based race cars. The specification is split to cover both rally and touring car racing. Super 2000 rally cars are also permitted to compete in Production World Rally Championship events alongside Group N cars.[1] The goal of the Super 2000 classification is to allow more manufacturers and privateers to race by reducing the cost of a competitive car. The World Rally Championship currently has three manufacturers currently fielding teams, while private teams rely on older cars from current manufacturers or from "works" teams that have left the WRC, such as Škoda or Mitsubishi.

In order to cut costs & shorten development time, the Super 2000 rally cars originally used a common control gearbox & drivetrain made by a French company, Sadev. The FIA has since announced that X-Trac[2] and Ricardo Consulting Engineers will be allowed to also manufacture S2000 gearboxes to FIA spefication. This is to further cut costs by introducing competition into gearbox supply.

In effect these new rules allowed Ford to build from scratch their S2000 Fiesta vehicles in Australia, in as little as 14 weeks, starting out with a Super 1600 chassis & rollcage.

Manufacturers
The following manufacturers have a Super 2000 car currently in production, or slated for production in the near future:

Fiat Super 2000 Grande Punto Abarth
Ford Fiesta [3]
Peugeot 207 RCup
Skoda Fabia
Toyota Corolla / RunX (South African version of Corolla)
Volkswagen Polo S2000
MG ZR
There was development & testing of a Dacia Logan S2000 car in 2005 but it was not brought into competition.[4]


Specifications
FIA specifications include the following:[5] [6]

Derived from production model, of which 2500 have been produced in the past year
Maximum of 2 liter displacement
Maximum of 280 bhp
Normal Aspiration
All wheel drive is permitted in rally cars, but not in touring cars.
6-speed sequential gearbox (Control specification made by Sadev, X-Trac or Ricardo. No electronics allowed in differentials)
Front and rear McPherson suspension
No electronic driver aids
Maximum width of 1.8 meters
Must be for sale at a maximum price of €168,000.[7]

Series
Super 2000 spec cars are currently run in:

World Touring Car Championship
British Touring Car Championship
Intercontinental Rally Challenge
Australian Rally Championship
Italian Rally Championship
Production World Rally Championship
South African Rally Championship
South Africa was the first country in the world to run Super 2000 cars in rallying. Toyota South Africa and Volkswagen South Africa build 2 cars each to compete in the South African Rally Championship in 2005


See also
Super 1600

References
^ Peugeot.com - 207 RCup
^ X-Trac 532 S2000 gearbox press release
^ RallySport Magazine - S2000 Fiestas nearly ready to roll
^ http://www.racingworld.it/rally/notizia ... itolo=1625
^ FIA Super 2000 Circuit regulations
^ FIA Super 2000 Rally regulations
^ RallySport Magazine - Super 2000 is affordable - RED
Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Super_2000"
Categories: All articles with unsourced statements | Articles with unsourced statements since August 2007 | FIA | Rally racing | Touring car racing | World Rally Championship