Cobertura especial en vivo desde Nürburgring, Alemania
Envíados especiales Armando Calderón Jr y Manfred Espinoza
Unico medio costarricense en Alemania
Amigos esto es el paraiso de los motores. Daniel, hace el esfuerzo te volverias medio loco por aca. Ms tarde o manana posteo fotos (se me olvido el cable de la camara)
Preparandonos para la calificacion nocturna...
.
Cansado de ver como 57 VAGOS destruyen al país!!!!!!
Marvin Jaén escribió:Amigos esto es el paraiso de los motores. Daniel, hace el esfuerzo te volverias medio loco por aca. Ms tarde o manana posteo fotos (se me olvido el cable de la camara)
Preparandonos para la calificacion nocturna...
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mmuuy peligroso, mae es posible que me arme un ranchito en uno de esos palos y paso todo el año alla
Marvin Jaén escribió:Amigos esto es el paraiso de los motores. Daniel, hace el esfuerzo te volverias medio loco por aca. Ms tarde o manana posteo fotos (se me olvido el cable de la camara)
Preparandonos para la calificacion nocturna...
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mmuuy peligroso, mae es posible que me arme un ranchito en uno de esos palos y paso todo el año alla
cuidado no le creo mae...
muchachos gócenla mucho por todos los que nos toca detrás del monitor de la compu!
Marvin Jaén escribió:Amigos esto es el paraiso de los motores. Daniel, hace el esfuerzo te volverias medio loco por aca. Ms tarde o manana posteo fotos (se me olvido el cable de la camara)
Preparandonos para la calificacion nocturna...
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mmuuy peligroso, mae es posible que me arme un ranchito en uno de esos palos y paso todo el año alla
cuidado no le creo mae...
muchachos gócenla mucho por todos los que nos toca detrás del monitor de la compu!
Sigue haciendo mucho frío, el clima es cambiante de un lugar a otro y hay decisiones divididas en cuanto a cuales cubiertas usar. Los que se animan por las full slicks se la juegan en las zonas donde más húmedo está el pavimento. Quedan un poco más de noventa minutos, creo que mi ride se va antes del final de la practica, igual en unas horas les ponemos los resultados.
Ya saludé a los foreros y les hice el paparazzi, ya van a subir la fotos.
El año pasado la pelea entre los Porsche y los Audi fue durísima, este año parece que los Audi vienen por todas andan durísimo y los tiempos de vuelta dicen mucho. Esta última hora será donde más fuerte van a presionar, aunque tampoco van a arriesgarse. Lo más fuerte será mañana en la sesión de 12:45 a 14:45.
Acreditado permanente FIA GT/SRO-
VLN-Le Mans Series-GT Masters ADAC
Cupos 2010 disponibles para
VLN-Nurburgring-LM Series
GT Masters of Europe
24 Hour Nurburgring-24 Hour Le Mans-24 Hour Spa FIA GT
Race with Champions-Be a Champion
KVK 14130847. http://amigosracingforlatinamerica.blogspot.com/
Porsche Press Release.
Nürburgring 24 Hours, 1st qualifying
Quotes from the Porsche drivers
Timo Bernhard (Porsche 911 GT3 R, Manthey Racing), 6th:
“The conditions during qualifying changed constantly. At the beginning, the track was very wet. So we had to get out and attack again when it dried up. Today, the trick was to be on the right tyres at the right time. With this in mind, sixth is pretty good. If tomorrow stays dry the cards will be reshuffled. But starting from the first, second or third grid row makes no difference in the end.”
Marc Lieb (Porsche 911 GT3 R, Manthey Racing), 6th:
“That was an extremely tricky qualifying with such mixed conditions. Sometimes wet, sometimes dry, and then damp in between. It was a real lottery trying to choose the right tyres for the job. It’s a huge advantage for us that we four pilots have competed together over the last years – we know each other inside out. Each of us gets the best out of the car.”
Marcel Tiemann (Porsche 911 GT3 R, Manthey Racing), 6th:
“It’s almost impossible to already make a prediction after this qualifying session. To put it bluntly, none of us would dare say we’re now going to bring home our fourth straight victory. Still, I think it’s safe to say that we have the same driver line-up, the same team and a new car that functions excellently and seems to be very reliable.”
Joerg Bergmeister (Porsche 911 GT3 R Hybrid, Manthey Racing), 2nd:
“Sometimes you just have to be in the right place at the right time. And I went out at exactly the right moment with slicks, before the heavy rain started again and fog made visibility more difficult. As far as I’m concerned the result can stay just like this. Let’s see what the second qualifying session brings.”
Wolf Henzler (Porsche 911 GT3 R, Mamerow Racing), 3rd:
“Chris turned a super lap under adverse conditions. Despite bad grip, our Porsche 911 GT3 R handled very well which made us drivers feel very confident. This is simply a great car for the Nordschleife.”
Chris Mamerow (Porsche 911 GT3 R, Mamerow Racing), 3rd:
“Nothing ventured, nothing gained. We took the risk and chose slicks for the slightly damp track. It was somewhat tricky on several passages, but everything came together beautifully during my fastest lap.”
Lance David Arnold (Porsche 911 GT3 R, Haribo Team Manthey), 16th:
“I found the track conditions very challenging, but this is nothing new for the Nordschleife. I was the first out for our team on slicks. But that didn’t work at all. Still, I was fifth when I handed the car over to my teammate. So I’m quite happy with that.”
Roland Asch (Porsche 911 GT3 RS, Porsche AG), 36th:
“What I find most fascinating is the fact that you can buy a street-legal car and go racing with it. Even under the most difficult conditions this production 911 is very easy to handle. The car’s various electronic controls help a lot.”
Patrick Simon (Porsche 911 GT3 RS, Porsche AG), 36th:
“It’s possible to be totally relaxed when driving the 911 GT3 RS, even on the Nordschleife in the rain. As a driver you have total trust. And that is, of course, the best prerequisite for a 24 hour race.”
Horst von Saurma (Porsche 911 GT3 RS, Porsche AG), 36th:
“We did it just like in the good old days and drove our car from home to the Nürburgring. Such a journey on the autobahn is simply part of proving how fast a standard car can be on the track. To be honest I was a little nervous but it was a great experience. Particularly when we were sitting in a traffic jam you should have seen how surprised people were when they noticed us.”
Adjuntos
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La clasificación de anoche, la primera se suspendió por excesiva neblina. El más rápido fue el Ferrari 430 del eqiupo Farnbacher, el segundo fue el Porsche GT3 R Hybrid.
La sesión final de quali está por comenzar. Más tarde metemos pics...